به گزارش خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» از زنجان، محمدرضا خالقي ديروز در دوازدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان زنجان گفت: خيرين مدرسه ساز، جهادگران واقعي هستند و پرچم پرافتخار علم آموزي را به دست گرفته اند و با جهل و ناداني در جامعه مبارزه مي كنند.
وي با بيان اينكه مجمع خيرين مدرسه ساز در اولين سال تاسيس، فعاليت هاي خود را با 16 ميليارد و 800 ميليون تومان اعتبار آغاز كرد، افزود: هم اكنون پس از گذشت 11 سال از فعاليت اين مجمع، اين رقم به 733 ميليارد تومان در كشور رسيده است.
رئيس جامعه خيرين مدرسه ساز، آموزش و پرورش را اساس توسعه همه جانبه كشور دانست و اظهار كرد: اگر جامعه اي آموزش و پرورش موفقي داشته باشد، افراد آن جامعه در تمامي زمينه هاي اجتماعي، فرهنگي، سياسي و رفاهي موفق خواهند بود، اما در غير اين صورت چيزي جز محروميت در آن جامعه حاكم نمي شود.
حسن غضنفريان، رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز استان زنجان نيز در اين جشنواره گفت: تعهدات خيرين استان زنجان در امر مدرسه سازي در سال گذشته، 11ميليارد تومان بود كه اميدواريم اين ميزان امسال به 20 ميليارد تومان برسد.
وي اذعان داشت: سال گذشته حدود 27 ميليارد تومان در امر مدرسه سازي استان هزينه شد كه از اين ميزان 5 ميليارد تومان سهم خيرين و 22 ميليارد تومان سهم دولت بوده است.
رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز استان زنجان، بيان كرد: سال گذشته 15 آموزشگاه به ظرفيت 61 كلاس و با زيربناي بالغ بر 7285 متر مربع به صورت مشاركتي در سطح شهرستان هاي اين استان به بهره برداري رسيده است.
عضنفريان اظهار داشت: در سال جاري، 25 آموزشگاه به ظرفيت 122 كلاس و با زيربنايي بالغ بر 16 هزار و 340 مترمربع در حال احداث است كه پشتيباني مالي و كمك افراد خير و نيكوكار در پيشرفت فيزيكي پروژه ها نقش بسزايي دارد.
فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش نيز در اين جشنواره گفت: امروز در كل دنيا عامل اصلي توسعه پايدار، وجود نيروي انساني متعهد و متخصص است و اين افراد بايد تنها در آموزش و پرورش تربيت شوند.
وي با بيان اينكه پس از پيروزي انقلاب اسلامي فصل جديدي در آموزش و پرورش كشور باز شد، افزود: رسالت اصلي آموزش و پرورش پس از پيروزي انقلاب اسلامي، نهادينه كردن ارزش هاي اسلامي، در ميان دانش آموزان بود كه مي توان گفت حركت خيرين نيز در امر مدرسه سازي يكي از اين ارزش هاي بزرگ تلقي مي شود.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش زنجان اظهار داشت: به طور كلي قلب تپنده هر جامعهاي آموزش و پرورش است كه اگر اين سيستم آموزشي به درستي تقويت شود، همه افراد موفق مي شوند، اما در غير اين صورت مي توان گفت همه اعضاي آن جامعه در حوزه هاي مختلف آسيب خواهند ديد؛ چرا كه وظيفه اصلي آموزش و پرورش تربيت نيروي انساني متعهد، كارآمد و متخصص براي جامعه است.
قربان، تحول بنيادين در آموزش و پرورش را ضروري خواند و براي تحقق اين تحول بنيادين تاكيد كرد: كشور بايد در زمينه هاي اجتماعي، سياسي و فرهنگي، مقام اول را در ميان ساير كشورها كسب كند و براي كسب اين عنوان، بايد در زمينه فرهنگي نيز گام هاي موثري برداشت.
وي تصريح كرد: تحول در آموزش و پرورش نمي تواند يك بعدي باشد، بلكه بايد در ساختار محتوا، روش ها و نيروي انساني صورت پذيرد كه براي تحول در اين زمينهها، نيازمند فضا و امكانات مناسب هستيم و با توجه به فعاليت هايي كه خيرين در اين راستا انجام مي دهند، مي توان موفق عمل كرد.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش زنجان خيرين را زمينه ساز تحولات در جامعه دانست و عنوان كرد: خيرين نه تنها با ايجاد فضاهاي آموزشي مناسب براي دانش آموزان تحول ايجاد مي كنند، بلكه با اين حركت به دانش آموزان درسهايي از قبيل ايثار، زيستن براي ديگران، عشق به خدا، احترام به خلق خدا، انفاق و همدلي مي آموزند.
قربان ادامه داد: معلم واقعي كسي است كه با ياد دهي واقعي باعث تغيير رفتار در دانش آموزان شود، پس به جرات مي توان گفت كه خيرين بزرگ، معلمان هستي هستند.
وي با اشاره به اين كه حركت خيرين در امر مدرسه سازي در تعميق معرفت ديني و تغيير نگرش و افكار دانش آموزان نقش به سزايي دارد، خاطرنشان كرد: خيرين با عملكرد و رفتار خود، درس هاي خاصي به دانش آموزان مي دهند و فرصتهايي جهت شكوفايي استعدادها، توانايي ها و خلاقيت هاي آنان به وجود مي آورند./انتهاي پيام/