مدیر امور آموزشی دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: ثبتنام حضوری دانشجویان دانشکدههای اقماری دانشگاه بوعلی سینا از امروز شنبه ۳۱ شهریور در محل این دانشکدهها صورت میپذیرد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه بوعلی سینا، فرشاد دشتی، مدیر امور آموزشی دانشگاه بوعلی سینا لبیان داشت: ثبت نام اینترنتی و غیرحضوری برای دانشجویان ورودی جدید و بخش قابل توجهی از ثبت نام حضوری این دسته از دانشجویان، از تاریخ شنبه ۲۴ تا سه شنبه ۲۷ شهریور به انجام رسیده است.
دشتی اضافه کرد: ثبت نام حضوری دانشجویان دانشکدههای اقماری دانشگاه بوعلی سینا از جمله دانشکده فنی و منابع طبیعی تویسرکان، دانشکده فنی کبودرآهنگ، دانشکده مدیریت و حسابداری رزن و دانشکده صنایع غذایی بهار، از شنبه ۳۱ شهریور در محل این دانشکدهها صورت میپذیرد.
مدیر امور آموزشی دانشگاه ادامه داد: بخشی از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه بوعلی سینا نیز که تاکنون موفق به ثبت نام اینترنتی و ثبت نام حضوری نشدهاند، میتوانند در اسرع وقت با مراجعه به وب سایت golestan.basu.ac.ir و مراجعه به دانشکدههای مربوطه، نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام نمایند.
وی بیان کرد: طبق تقویم آموزشی دانشگاه بوعلی سینا، حذف و اضافه نیمسال اول از تاریخ ۷ لغایت ۱۰ مهرماه به تفکیک ورودیها انجام میپذیرد؛ دانشجویان در این زمان میتوانند حداکثر دو درس را حذف یا اضافه کنند.
دشتی ادامه داد: همچنین در این زمان درسهای عمومی شناور میشوند و دانشجویان میتوانند از دانشکدههای مختلف دروس مورد نظرشان را اخذ نمایند.
مدیر امور آموزشی دانشگاه در همین راستا اعلام کرد: در زمان حذف و اضافه همچنین دو درس جدید بسیار مفید "کار آفرینی" برای دانشجویان نیمسال پنجم به بالا و "مهارتهای زندگی" برای دانشجویان نیمسال سوم به بالا ارائه خواهد شد. این دروس به صورت درس مازاد اختیاری ارائه میشوند؛ بدین معنی که در معدل موثر هستند، ولی جایگزین درسی برای دانش آموختگی نخواهند شد.
وی بیان کرد: سال تحصیلی جدید در شنبه هفته گذشته ۲۴ شهریورماه آغاز و اتمام کلاسها نیز ۱۲ دی ماه است. همچنین از تاریخ ۱۵ تا ۲۷ دی ماه زمان امتحانات این نیمسال میباشد که در این خصوص ممکن است امتحانات تعداد کمی از رشتهها طبق مجوز شورای آموزشی تا ۳۰ دی برنامه ریزی شده باشد.
دشتی در ادامه مطرح کرد: اولین توصیه من به دانشجویان این است که از ابتدای نیمسال تحصیلی در کلاسها حاضر شوند و به تعداد غیبتهای خود توجه داشته باشند و از غیبتهای بی مورد بپرهیزند؛ چرا که غیبتهای اضافی موجب بروز مشکلات آموزشی برای ایشان خواهد شد.
وی اضافه کرد: دومین توصیه من به دانشجویان این است که حتما به استاد راهنمای خود مراجعه کرده و انتخاب واحد خود را چک کنند. همچنین به زمانهای مندرج در تقویم آموزشی از جمله تاریخ شروع امتحانات میان ترم، امتحانات پایان ترم و همچنین حذف اضطراری توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: طبق آیین نامه آموزشی دانشجو نمیتواند در یک نیمسال تحصیلی اضافه واحد داشته باشد؛ به این معنا که دانشجویی که یک ترم مشروط شده است در ترم بعد نمیتواند بیشتر از ۱۴ واحد بردارد و هچنین دانشجویانی که معدلشان الف. نشده است سقف واحدهایی که میتوانند انتخاب کنند، بیست واحد است. به دانشجویان عزیز توصیه میشود در صورت وجود اضافه واحد در کارنامه حتما به آموزش دانشکده مراجعه نمایند تا در زمان فارغ التحصیلی با مشکل مواجه نشوند.
دشتی خاطرنشان کرد: دانشجویانی که تمایل به حذف ترم دارند، باید دو هفته قبل از شروع امتحانات درخواست خود را برای حذف ترم بدهند.
وی در پایان ضمن آرزوی سال تحصیلی خوب و پربار برای دانشجویان گفت: مسلما مدیریت آموزشی دانشگاه انتقادات دانشجویان را پیگیری کرده و از پیشنهادهای دانشجویان جهت بهبود خدمات رسانی این مدیریت استقبال میکند.