کد خبر:۷۲۶۰۱۳
رخشانی خبر داد

اختصاص ۶۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیّری و مشارکتی توسط دولت

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت در یک سال اخیر بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیّری و مشارکتی اختصاص داده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در همایش تکریم خیرین مدرسه سازکشور در مشهد مقدس با بیان اینکه تعلیم و تربیت از دیرباز در فرهنگ غنی دینی و ملی ما واجد بالاترین جایگاه بوده است، اظهار کرد: در جهان معاصر هم آموزش و پرورش به عنوان مولد سرمایه‌های ارزشمند انسانی، محور توسعه پایدار تلقی شده و نقشی سترگ در رشد و پیشرفت همه جانبه جوامع دارد.

وی افزود: امروز رویکرد و مطالبه مردم از نظام تعلیم وتربیت، از درخواست آموزش سواد عمومی به برخورداری کودکان و نوجوانان از آموزش‌های با کیفیت تغییر یافته است؛ پاسخگویی به این مطالبه و تربیت نسلی متعهد به ارزش‌های دینی و ملی، اهل گفتگو، دارای تفکر انتقادی، سرزنده، با نشاط و برخوردار از آموزش‌های با کیفیت، نیازمند تحول در نظام تعلیم و تربیت، از جمله تحول در فضا و تجهیزات و مدرسه‌سازی است؛ امری که بدون تردید به تنهایی از توان دولت خارج بوده و نیازمند مشارکت و حضور مردم است.

رخشانی‌مهر ادامه داد: تحول شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور در حدود یک قرن پیش منجر به تلاش‌هایی برای نیل به رهاورد‌های دنیای مدرن و جستجوی هویتی جدید شد و این تغییر با تحول در شیوه مدرسه‌سازی و پذیرش الگوی مدارس جدید همراه بوده که اولین نمونه‌های این الگو در دارالفنون مشاهده می‌شود؛ در همین راستا به منظور احداث و توسعه و نوسازی ساختمان‌های مدارس، سازمان نوسازی مدارس کشور تأسیس شد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش و تربیت نیرو‌های متعهد و انقلابی، نقطه کانونی فعالیت‌های فرهنگی به شمار می‌رفت؛ گذر از نظام آموزشی رژیم پهلوی به نظام جمهوری اسلامی تنها در سایه ایجاد تحول در طرز فکر و نگرش عوامل انسانی و دستگاه‌های آموزش و پرورش ممکن و عملی بود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال ۷۷ جهاد مقدس مدرسه‌سازی در قالب حضور پربرکت خیرین مدرسه ساز، شتاب و سرعت ستودنی و مثال زدنی گرفت و حتی گوی سبقت را از دولت ربود؛ در شرایطی که بشر امروز پیش از هر زمانی گرفتار هیاهوی جان‌خراش آزمندی، ثروت اندوزی، افزون طلبی و لذت جویی از مادیان شده است، مایه مباهات و افتخار است که خیرین با دل‌های دریایی و دستان سخاوتمند و با کردار و عمل نیک مدرسه سازی، انسان‌ها را به اندیشه همزیستی و تلاش برای تحقق آینده‌ای امید بخش فرا خواندند.

وی اضافه کرد: خیرن مدرسه ساز، معماران فرهنگی جامعه هستند و با درک از جایگاه نظام آموزش و پرورش به عنوان هدف و ابزار توسعه، خطر باز ماندن از قافله رشد و توسعه را نهیب زده و بر این باور هستند که آینده سازان، استعداد‌ها و سرمایه‌های سرشار و امیدآفرین کشورمان نیازمند مراقبت و برخورداری از فضا و تجهیزات مناسب آموزشی هستند.

رخشانی‌مهر افزود: این جمع آبرودار در نزد خدا که افتخار و نشان ارزشمند خیر مدرسه ساز را بر سینه دارند، به عنوان مروجان نیک اندیشی به خوبی می‌دانند که در کشور‌های پیشرفته ارتباط توسعه اقتصادی و توسعه فرهنگی و سیاسی با نظام آموزشی ضریب بالایی دارد؛ آن‌ها به خوبی می‌دانند اگر بخواهیم به توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برسیم، باید از آموزش و پرورش با کیفیت برخوردار شویم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: خوشحالیم که دولت هم قدردان زحمات خالصانه خیرین نیکوکار بوده و در سال گذشته هم پای شما تخصیص ۱۰۰ درصدی و درسال جاری تخصیص ۱۱۰ درصدی و در مجموع، در یک سال اخیر بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتباربه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیّری و مشارکتی اختصاص داده است.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار