آخرین اخبار:
کد خبر:۷۳۲۸۹۸

تبلیغات مؤسسات کنکوری در تلویزیون نصف شد

به دستور معاون سیمای رسانه‌ملی تبلیغات مؤسسات کنکوری در شبکه‌های مختلف تلویزیون به نصف کاهش یافت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سیدمرتضی میرباقری معاون سیما با توجه به برخی انتقادات نسبت به آثار سوء حجم بالای برنامه‌های تبلیغات مؤسسات کنکوری دستور داده شبکه‌های مختلف تلویزیون مدت زمان این برنامه‌ها را به نصف کاهش دهند.

بنا بر این گزارش، همچنین آگهی‌های بازرگانی با موضوع برنامه‌های کنکوری‌ مهم تا هفتاد درصد کاهش خواهند یافت.

به گزارش فارس، در روزهای اخیر مسئولان آموزش و پرورش از پخش فراوان و متعدد برنامه‌های کنکوری در شبکه‌های تلویزیون گلایه کرده بودند و وزیر آموزش و پرورش نیز در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما خواستار بازنگری در پخش این برنامه‌ها شده بود.

این در حالی‌است که این وزارتخانه‌ به بیش از ۱۰ مؤسسه مجوز داده تا در مدارس آزمون‌های تستی دوره پیشرفت تحصیلی برگزار شود و درصدی از این قراردادها نیز به حساب آموزش و پرورش واریز می‌شود.

حال باید دید بعد از این اقدام عملی تلویزیون، وزارت آموزش و پرورش هم تجدیدنظری در این قراردادها خواهد داشت یا خیر؟

همچنین پیش از این خبرگزاری فارس، روز ۱۳ آذرماه سالجاری مناظره‌ای (متن آن را می‌توانید اینجا بخوانید) درباره مافیای کنکور با حضور عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش و ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد که در این نشست عمادی در سخنانی گفت: وی ادامه داد: به دلیل گردش مالی سنگین در جریان کنکور، اقدام به تبلیغات ناسالم در فضای عمومی، شهرها و به ویژه رسانه ملی صورت می‌گیرد که باید رسانه ملی پالایشی نسبت به تبلیغات انجام دهد؛ البته در این راستا نشست‌ها و نامه نگاری با رسانه ملی شده است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار