
کد خبر:۷۶۶۶۹۸
سرهنگ موسوی پناه عنوان کرد
صدمات سر و گردن عامل عمده فوت و ناتوانی موتورسواران در تصادفات
رئیس اداره آموزش همگانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: صدمات سر و گردن عامل عمده فوت و صدمات شدید و ناتوانی موتورسواران در تصادفات است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ دوم سید مسلم موسوی پناه رئیس اداره آموزش همگانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: صدمات سر و گردن عامل عمده فوت و صدمات شدید و ناتوانی موتورسواران در تصادفات است. در کشورهای اروپایی، صدمات سر حدود ۷۵ درصد فوت را در بین کاربران وسایط نقیله دوچرخ داشته و در برخی از کشورها با درآمد متوسط و پایین این صدمات حدود ۸۸ درصد سوانح منجر به فوتها را شامل میشود.
وی افزود: هزینههای اجتماعی صدمات سر برای نجات یافتگان، خانواده آنها و جامعه به دلیل نیاز مکرر به مراقبتهای ویژه یا طولانی مدت بسیار زیاد است. در کشور ما، میزان روند تعداد و استفاده از موتورسیکلت برای اهداف حمل و نقل و تفریح رو به افزایش است و متناسب با آن میزان مرگ و میر و جراحت رانندگان این وسیله نقلیه در شهرمان رو به افزایش است که عمدهترین علل مرگ و میر، ناشی از صدمات سر و گردن است؛ بنابراین برای کاهش حوادث و سوانح ترافیکی در این حوزه بیاییم از کلاه ایمنی استفاده کنیم.
وی افزود: هزینههای اجتماعی صدمات سر برای نجات یافتگان، خانواده آنها و جامعه به دلیل نیاز مکرر به مراقبتهای ویژه یا طولانی مدت بسیار زیاد است. در کشور ما، میزان روند تعداد و استفاده از موتورسیکلت برای اهداف حمل و نقل و تفریح رو به افزایش است و متناسب با آن میزان مرگ و میر و جراحت رانندگان این وسیله نقلیه در شهرمان رو به افزایش است که عمدهترین علل مرگ و میر، ناشی از صدمات سر و گردن است؛ بنابراین برای کاهش حوادث و سوانح ترافیکی در این حوزه بیاییم از کلاه ایمنی استفاده کنیم.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.