
به گزارش گروه اجتماعی
خبرگزاری دانشجو، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در مراسم انعقاد تفاهمنامه شهرداری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت ساخت یک رام قطار شهری مترو در پایتخت، اظهار داشت: در حال حاضر مترو تهران در خطوط یک تا ۷ خدمترسانی در آن به شهروندان انجام میگیرد و بر اساس آخرین بازنگری طرح جامع ریلی قرار شده است که ۴ خط دیگر به خطوط مترو اضافه شود.
وی افزود: در حال حاضر از همه ظرفیتهای خط یک تا ۷ استفاده نمیشود و مهمترین دلایل آن کمبود واگن بوده است؛ که البته کارخانجات متعددی در این زمینه داشتهایم، ولی فعالیت آنها تا کنون به ۴۰ درصد هم نرسیده است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ادامه داد:در حال حاضر با توافق شهرداری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش شده که ظرفیت تولید داخل را جهت ساخت واگنهای مترو از کمتر از ۴۰ د. رصد به ۸۵ درصد برسانیم.
امام بیان داشت: اگر خط ۷ مترو که از طریق آن اکنون خدمترسانی به شهروندان صورت میگیرد کامل شود به طور کلی هزار واگن مترو در تهران کم داریم و اگر ۴ خط دیگر به خطوط مترویی اضافه شود هزار مورد دیگر نیز واگن کمبود خواهیم داشت و این در حالی است که در حال حاضر از ۱۴۰۰ واگن موجود همه آنها فعال نیست و بخشی به حالت استندبای جهت تعمیر و نوسازی درآمده است.