دبیر ستاد توسعه فناوریهای حوزه حمل و نقل پیشرفته ابراز امیدواری کرد تا دو سال آینده سند راهبردی در حوزه حمل و نقل هوشمند تدوین شود.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوریهای حوزه حمل و نقل پیشرفته در حاشیه «اولین نشست هماندیشی راهکارهای توسعه حمل و نقل هوشمند» و در جمع خبرنگاران، گفت: سالهاست کشورهای مختلف هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل را سرلوحه کار خود قرار دادهاند، به همین دلیل لازم بود ما هم در کشور این موضوع را پیگیری کنیم. اما برای این پیگیری لازم است که در ابتدا نهادهای بالادستی این لزوم را درک کرده و نقش حاکمیتی خود را درست انجام دهند و بعد اینکه این هوشمندسازی در جهت رفاه مسافران باشد.
وی با اشاره به اهداف هوشمندسازی در کشور توضیح داد: باید این پروسه ادامه پیدا کند و در نهایت هوشمندسازی حمل و نقل یکپارچه شود. این یکپارچهسازی میتواند خدمات را بهینهتر ارائه دهد و کشور هم به کمک همین یکپارچهسازی در سطوح حاکمیتی نقش بارزتری داشته باشد. البته در حوزه حمل و نقل هوشمند واحدهای زیادی مشغول فعالیت هستند.
منطقی به شرکتهای دانشبنیان و استارتآپهای فعال در این زمینه اشاره کرد و تصریح کرد: ۶۰ شرکت دانش بنیان و استارت اپ فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند داریم، اما شرکتهای دیگری هم هستند که در این حوزه فعالیت دارند و باید بعد از یکپارچهسازی آنها هم به شرکتهای دانشبنیان بپیوندند که با این کار تعداد این شرکتها بیشتر هم خواهد شد.
دبیر ستاد توسعه فناوریهای حوزه حمل و نقل پیشرفته ابراز امیدواری کرد تا دو سال آینده سند راهبردی در این حوزه تدوین شود. با این کار برنامه جامعی بهوجود میاید که ذیل آن میتوان چندین پروژه کلان در حوزه حمل و نقل هوشمند تعریف و اجرایی کرد.