
با حضور وزیرعلوم؛
۳۴ پروژه عمرانی دانشگاه فنی و حرفهای گیلان رونمایی شد
با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان گیلان از ۳۴ پروژه عمرانی دانشگاه فنی و حرفهای رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان گیلان، همزمان با افتتاح ساختمان اداری و آموزشی دانشکده فنی و حرفهای شهید خدادای بندرانزلی ۳۴ پروژه عمرانی دانشگاههای فنی و حرفهای کشور در ۱۷ استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس رونمایی شد.
بنابراین گزارش غلامی در این مراسم با بیان اینکه در اوایل انقلاب تلاش زیادی برای توسعه و حفظ مقاطع دانشگاههای فنی و حرفهای و مهارتی وجود داشت مطرح کرد: در ادامه حضور بخشهایی از اموزش عالی در مقطع تحصیلات مهارتی از جمله دانشگاه فنی و حرفه ای، تلاش وزارتخانه بر این است که از این دانشگاه حمایت شود.
وزیر علوم تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفهای کشور، تنها دانشگاهی است که مجوز گسترش داشته و مجاز است رشته و مقطع و آموزشکده را ایجاد و افزایش دهد.
وی با بیان اینکه رشتههای مهارتی دانشگاه فنی و حرفهای متناسب با اشتغال و نیاز جامعه پیش میرود گفت: به روز کردن رشتههای مهارتی در راستای توسعه کشور در بخشهای صنعتی از اولویتهای ماست تا نیروی انسانی ماهر از این دانشگاهها فارغ التحصیل و وارد جامعه شود.
غلامی با اشاره به حمایت همه جانبه مسئولان استانهای مختلف از دانشگاههای فنی و حرفهای تصریح کرد: خیران نیز برای توسعه و تجهیز دانشگاهها به امکانات و زیر ساختهای مورد نیاز، کمکهای شایانی داشته اند.
وزیرعلوم با اشاره به لزوم افزایش اعتبارات عمرانی دانشگاههای فنی و حرفهای از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وضع اعتبارات موجود نمیتوان به سرعت به اهداف ایده آل دست یافت و باید با تجهیز دانشگاهها برای دانشجویان در رشتههای مهارتی، دانشگاههایی به روزتر و با تجهیزات بهتر فراهم سازیم.
وی خاطر نشان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کلان اموزش عالی، تلاش دارد تا دانشجویان در دوره تحصیلی خود مهارت کافی را برای ورود به جامعه کار و اشتغال در کنار تحصیل داشته باشند.
غلامی افزود: از سال ۹۶ طرحی به عنوان مهارت افزایی دانشجویان در دانشگاههای کشور شروع شده که در دو سال گذشته بازخوردهای بسیار خوبی داشته است.
وزیرعلوم تصریح کرد: لازم است دانشگاههای ما در مهارت افزایی دانشجویان تلاش بیشتری کنند تا در کنار سرمایه و وقت و انرژی که صرف میشود، برای توسعه جایگاه اقتصادی و اجتماعی کشور بهره برداری لازم نیز صورت پذیرد.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از اساتید ماهر و مجرب در دانشگاهها تاکید کرد: انتظار میرود که دانشگاههای کشور از بهترین و توانمندترین اساتید برای مهارت افزایی بهره ببرند تا جامعه دانشگاهی در قبال انتظاراتی که از آنها وجود دارد، سربلند باشد.
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به لزوم ارتباط بین دانشگاه و واحدهای صنعتی و تولیدی با مراکز دانشگاهی و علمی گفت: در چند سال اخیر با انجام تحقیقات مرتبط، ارتباط صنایع و واحدهای صنعتی و تولیدی با دانشگاهها رشد قابل توجهی داشته و هر روزه شاهد گسترش بیش از پیش ارتباط بین دانشگاهها و بخشهای مختلف صنعتی و تولیدی هستیم.
غلامی با بیان اینکه دانشگاههای کار آفرین به عنوان دانشگاههای نسل سوم جامعه را به سوی پیشرفت و پیشبرد اهداف حرکت خواهد داد، تاکید کرد: علاقه مندی جوانان ما به تحصیلات مهارتی دانشگاهی بیشتر شده و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تلاش است جایگاه فعلی این سرمایه عظیم ملی ارتقاء بخشد.
لازم به ذکر است، در این مراسم که استاندار گیلان و مدیران ارشد کشور و استان نیز حضور داشتند توسط منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ۳۴ پروژه عمرانی مرتبط با این وزارتخانه با زیربنای ۳۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتباری معادل۴۳۰ میلیارد ریال، همزمان در ۱۷ استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
وزیر علوم تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفهای کشور، تنها دانشگاهی است که مجوز گسترش داشته و مجاز است رشته و مقطع و آموزشکده را ایجاد و افزایش دهد.
وی با بیان اینکه رشتههای مهارتی دانشگاه فنی و حرفهای متناسب با اشتغال و نیاز جامعه پیش میرود گفت: به روز کردن رشتههای مهارتی در راستای توسعه کشور در بخشهای صنعتی از اولویتهای ماست تا نیروی انسانی ماهر از این دانشگاهها فارغ التحصیل و وارد جامعه شود.
غلامی با اشاره به حمایت همه جانبه مسئولان استانهای مختلف از دانشگاههای فنی و حرفهای تصریح کرد: خیران نیز برای توسعه و تجهیز دانشگاهها به امکانات و زیر ساختهای مورد نیاز، کمکهای شایانی داشته اند.
وزیرعلوم با اشاره به لزوم افزایش اعتبارات عمرانی دانشگاههای فنی و حرفهای از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وضع اعتبارات موجود نمیتوان به سرعت به اهداف ایده آل دست یافت و باید با تجهیز دانشگاهها برای دانشجویان در رشتههای مهارتی، دانشگاههایی به روزتر و با تجهیزات بهتر فراهم سازیم.
وی خاطر نشان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کلان اموزش عالی، تلاش دارد تا دانشجویان در دوره تحصیلی خود مهارت کافی را برای ورود به جامعه کار و اشتغال در کنار تحصیل داشته باشند.
غلامی افزود: از سال ۹۶ طرحی به عنوان مهارت افزایی دانشجویان در دانشگاههای کشور شروع شده که در دو سال گذشته بازخوردهای بسیار خوبی داشته است.
وزیرعلوم تصریح کرد: لازم است دانشگاههای ما در مهارت افزایی دانشجویان تلاش بیشتری کنند تا در کنار سرمایه و وقت و انرژی که صرف میشود، برای توسعه جایگاه اقتصادی و اجتماعی کشور بهره برداری لازم نیز صورت پذیرد.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از اساتید ماهر و مجرب در دانشگاهها تاکید کرد: انتظار میرود که دانشگاههای کشور از بهترین و توانمندترین اساتید برای مهارت افزایی بهره ببرند تا جامعه دانشگاهی در قبال انتظاراتی که از آنها وجود دارد، سربلند باشد.
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به لزوم ارتباط بین دانشگاه و واحدهای صنعتی و تولیدی با مراکز دانشگاهی و علمی گفت: در چند سال اخیر با انجام تحقیقات مرتبط، ارتباط صنایع و واحدهای صنعتی و تولیدی با دانشگاهها رشد قابل توجهی داشته و هر روزه شاهد گسترش بیش از پیش ارتباط بین دانشگاهها و بخشهای مختلف صنعتی و تولیدی هستیم.
غلامی با بیان اینکه دانشگاههای کار آفرین به عنوان دانشگاههای نسل سوم جامعه را به سوی پیشرفت و پیشبرد اهداف حرکت خواهد داد، تاکید کرد: علاقه مندی جوانان ما به تحصیلات مهارتی دانشگاهی بیشتر شده و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تلاش است جایگاه فعلی این سرمایه عظیم ملی ارتقاء بخشد.
لازم به ذکر است، در این مراسم که استاندار گیلان و مدیران ارشد کشور و استان نیز حضور داشتند توسط منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ۳۴ پروژه عمرانی مرتبط با این وزارتخانه با زیربنای ۳۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتباری معادل۴۳۰ میلیارد ریال، همزمان در ۱۷ استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.