به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به نقش علوم شناختی و رسانه گفت: علوم شناختی به عنوان یکی از دانشهای نو محسوب می شود، این رشته از مجموعههای علم اعصاب، روانشناسی، زبانشناسی، هوش مصنوعی و فلسفه ذهن شکل گرفته است و کاربرد زیادی در رشتههای فرعی مانند پزشکی، آموزش و پرورش، جامعه شناسی، سیاست، علوم اطلاعات، ارتباطات و رسانههای گروهی و مهندسی پزشکی پیدا کرده است.
وی افزود: صاحبان رسانه با شناخت ذهن مخاطب میتوانند برنامهها و اهدافشان را در چارچوب آنچه در ذهن مخاطب رسانهشان میگذرد تعریف کنند به طوری که رسانه ها وسیله ای برای ایجاد شناخت افراد و جامعه هستند.
احمدی تصریح کرد: در کشور ایران مردم به خاطر اینکه به هر رسانه ای دلبستگی و اعتماد ندارند و از منابع مختلف اخبار مورد نیاز خود را تأمین می کنند تغییر تفکر و هدایت جامعه تلاش و برنامه ریزی می خواهد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد، رسانه ها در شناخت مردم از زندگی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فلسفی تأثیر گذار هستند که در این رابطه باید از انتشار اخبار نگران کننده پرهیز شود و در مقابل اخبار خوب را عمیق ترو جذاب تر تدوین و پراکنده شود.