دبیر طرح پایش وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز از اجرای طرح پایش وضعیت اشتغال دانش آموختگان این دانشگاه خبر داد.
حمید احمدی، دبیر طرح پایش وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو،از اجرای طرح پایش وضعیت اشتغال دانش آموختگان این دانشگاه خبر داد.
احمدی مطرح کرد: وضعیت اشــتغال دانش آموختگان یکی از مهمترین مســائل در توسعه علمی، اقتصادی و اجتماعی کشــور است. چرا که نرخ بالای بیکاری از یک ســو باعث افزایش نارضایتی و کاهش تمایل برای ورود به دانشگاهها میشود و از سوی دیگر عواقب ناگوار اجتماعی و اقتصادی به دنبال دارد.
دبیر طرح پایش وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز درخصوص نحوه اجرای این طرح در سال تحصیلی جاری تصریح کرد: در مرحله اول، دبیرخانه این طرح در نظر دارد وضعیت اشتغال دانش آموختگانی را که در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴، یعنی در بازه زمانی اول مهر ۹۴ تا آخر شهریور ۹۵، فارغ التحصیل شده اند پایش کنند؛ لذا از دانش آموختگان که در این بازه زمانی فارغ التحصیل شده اند، درخواست میشود با مراجعه به لینک http://dotsa.tabrizu.ac.ir/fa/form/۱۹۷ جهت تکمیل فرم آنلاین پایش اقدام کنند.
وی گفت: پایش اشتغال، برای دانش آموختگان ۴ سال قبل صورت میگیرد تا اطلاعات جمع آوری شده قابل استناد باشد. در واقع، فرصت کافی برای کاریابی با توجه به طی دوره خدمت نظام وظیفه، ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر و موارد شابه لحاظ میشود.
احمدی خاطر نشان کرد: تکمیل این فرم، به حدود ۳ دقیقه زمان نیاز دارد و دانش آموختگان برای تکمیل آن، حداکثر تا پایان بهمن ۹۸ فرصت دارند؛ و از این رو جهت دریافت گواهی موقت پایان تحصیلات و همچنین دانشنامه، تکمیل این فرم الزامی است؛ لذا دانش آموختگان گرامی بایستی رسید الکترونیکی تکمیل فرم را که حاوی کد پیگیری است، ذخیره نموده و نزد خود نگه دارند. در پایان پایش، به تعدادی از دانش آموختگان عزیز که با تکمیل این فرم، دانشگاه تبریز را در اجرای موفقیت آمیز این طرح یاری نموده اند، هدایایی به قید قرعه اهدا خواهد شد.
دبیر طرح پایش وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز یادآور شد: با بررسی میزان اشتغال رشتههای مختلف دانشــگاهی میتوان سیاستهای مناســب مرتبط با پذیرش دانشجو، توسعه رشتههای جدید و همچنین بهبود فعالیتهای حوزه ارتباط با صنعت و مهارت افزایی را رقم زد. با اســتمرار اجرای این طرح، میتوان به تدریج بین عرضه و تقاضا در تمامی رشتهها در سطح کشور تعادل مناسبی برقرار نمود. علاوه بر این دستاورد، ارتباط منسجم دانشگاهها با دانش آموختگان خود میتواند نتایج مفیدی در بر داشته و زمینه ساز هم افزایی مناسبی شود. به عبارت دیگر، جامعه دانش آموختگان هر دانشــگاه میتواند علاوه بر کمک در اجرای مســئولیتهای اجتماعی دانشــگاه ها، مرجع مناسبی برای ارزیابی و آسیب شناسی برنامههای موجود باشد.