رضایی نور خبر داد
ایجاد باشگاه توانمندسازی استارتاپها در دانشگاه صنعتی قم
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: باشگاه توانمندسازی استارتاپها در این دانشگاه دایر شد که در این مرکز، خدمات آموزش، مشاوره و جذب سرمایه گذار برای ایدهها و طرحهای شرکتهای دانش بنیان فراهم میشود.
جلال رضایی نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص دستاوردهای دانشگاه صنعتی قم در سالهای اخیر گفت: یکی از مفاد بیانیه گام دوم درباره پژوهشهای کاربردی و لزوم توجه به توان دانشجویان است. دانشگاه صنعتی قم در این حوزه اقدامات روشنی را تعریف و دنبال کرده است. در بخش روشن سازی علم در دانشگاه، فعالیت انجمنهای علمی را تقویت و اساتید راهنما و مشاور برای انجمنها تعریف کرده ایم. همچنین آموزههای مهارتی و کاربردی را در کنار آموزههای علمی پی گرفته ایم.
رضایی نور در ادامه گفت: از دیگر فرصتهایی که در سال ۹۸ توسط معاون پژوهشی وزارت علوم ابلاغ شد، این بود که اساتید برای تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی و از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی، باید یک دوره مطالعاتی ۶ تا ۱۲ ماهه را در صنعت بگذرانند تا دانش اساتید کاربردیتر بشود. ضمنا باشگاه توانمندسازی استارتاپها در دانشگاه صنعتی قم دایر شد که در این مرکز، خدمات آموزش، مشاوره و جذب سرمایه گذار را برای ایدهها و طرحهای شرکتهای دانش بنیان فراهم میشود.
رئیس دانشگاه صنعتی قم در خصوص مدل ایده آل ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: نمیتوان چیز ثابتی گفت، اما آنچه مشخص است این است که باید ترکیبی از مراحل را پیمود. یکی این است که آموزههای مهارتی به دانشجویان انتقال می دهیم و آنها را از این طریق به صنعت نزدیکتر می کنیم. در این راستا طرحی به نام همیار صنعت را تعریف کردیم و چندسالی میشود که این طرح در دانشگاه اجرا میشود.
وی درباره این سوال که چه مقدار از منابع آموزشی دانشگاه به مهارت و شغل دانشجویان کمک میکند، تاکید کرد: به هر حال بخش بزرگی از دانستههای دانشجویان به کتابهای درسی برمی گردد. اما تاکید بنده و اکثر اساتید به فعالیتهای فرادرسی استادها و آشنایی دانشجویان با صنعت است. این جنبش در دانشگاه پا گرفته است.
رضایی نور در ادامه گفت: از دیگر فرصتهایی که در سال ۹۸ توسط معاون پژوهشی وزارت علوم ابلاغ شد، این بود که اساتید برای تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی و از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی، باید یک دوره مطالعاتی ۶ تا ۱۲ ماهه را در صنعت بگذرانند تا دانش اساتید کاربردیتر بشود. ضمنا باشگاه توانمندسازی استارتاپها در دانشگاه صنعتی قم دایر شد که در این مرکز، خدمات آموزش، مشاوره و جذب سرمایه گذار را برای ایدهها و طرحهای شرکتهای دانش بنیان فراهم میشود.
رئیس دانشگاه صنعتی قم در خصوص مدل ایده آل ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: نمیتوان چیز ثابتی گفت، اما آنچه مشخص است این است که باید ترکیبی از مراحل را پیمود. یکی این است که آموزههای مهارتی به دانشجویان انتقال می دهیم و آنها را از این طریق به صنعت نزدیکتر می کنیم. در این راستا طرحی به نام همیار صنعت را تعریف کردیم و چندسالی میشود که این طرح در دانشگاه اجرا میشود.
وی درباره این سوال که چه مقدار از منابع آموزشی دانشگاه به مهارت و شغل دانشجویان کمک میکند، تاکید کرد: به هر حال بخش بزرگی از دانستههای دانشجویان به کتابهای درسی برمی گردد. اما تاکید بنده و اکثر اساتید به فعالیتهای فرادرسی استادها و آشنایی دانشجویان با صنعت است. این جنبش در دانشگاه پا گرفته است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.