آخرین اخبار:
کد خبر:۸۴۶۶۳۰
رحیمی در گفتگو با دانشجو:

خط تلفن مشاوره رایگان دانشگاه شیراز راه‌اندازی شد

رئیس مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در رابطه با بیماری کرونا، لازم شد که در نحوه ارائه خدمات مرکز تجدید نظر صورت گیرد؛ بنابراین خط تلفن مشاوره رایگان راه‌اندازی شد.

خط تلفن مشاوره رایگان دانشگاه شیراز برای راه اندازی شد

چنگیر رحیمی، رئیس مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: این مرکز یکی از قوی‌ترین مراکز مشاوره در سراسر کشور است که در ده سال اخیر از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مرکز مشاوره برتر کشور انتخاب شده است.

رحیمی مطرح کرد: بالغ بر ۶۰ مشاور از اساتید دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی و اساتید دیگری که در سطح شهر هستند، در مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز ارائه خدمات می‌کنند.

رئیس مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز تصریح کرد: با شرایط پیش آمده و گسترش بیماری کرونا، لازم شد که در نحوه ارائه خدمات مرکز تجدید نظر صورت گیرد و بنابراین خط تلفن مشاوره رایگان راه اندازی شد.

وی ادامه داد: مشاوران مجرب این مرکز از طریق شماره تلفن ۰۷۱-۳۶۱۳۱۱۱۱ شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به پرسش‌های مردم درباره مسایلی که این روز‌ها با آن مواجه‌اند پاسخ می‌دهند.

رحیمی اظهار داشت: در کشور ما خدمات مشاوره‌ای برای بسیاری از مردم گران است و حل مشکلات روحی و روانی پُرهزینه است و بیمه‌ها مسئولیت آن را قبول نمی‌کنند، در چنین شرایطی مشاوره‌های تلفنی رایگان می‌تواند به مردم برای شناسایی مشکلاتشان یاری رساند.

رئیس مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز در مورد تشکیل کمپین کشوری گفت: تقریباً تمام دانشگاه‌های بزرگ کشور در ایجاد این کمپین همکاری داشتند و در روز‌های قرنطینه پیام‌های آموزشی در رزمینه بهداشت و سلامت روان برای هم وطنان ارسال شد.

وی بیان کرد: در مرکز مشاوره دانشگاه شیراز یک گروه جدید تشکیل شد و مواد آموزشی و کلیپ‌های مختلف برای دانشگاهیان و عموم مردم استان فارس تهیه و فضای مجازی منتشر شد.

رحیمی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به دانشجویان را از وظایف مهم مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز است، سال گذشته ۱۵ و پانصد جلسه مشاوره در مرکز برگزار شد و بین آن‌ها افرادی هستند که مشکلاتشان جدی است. این‌ها را تک تک از طریق سیستم مددکاری پیگیری کردیم. همچنین تمام افرادی را که سال گذشته به مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز مراجعه کرده اند و دارای پرونده فعال هستند از طریق مددکاری پیگیری می‌کنیم و وضعیت شان را بررسی می‌کنیم.

رئیس مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز گفت: به تمام دانشگاهیان شامل دانشجویان، کارمندان و اساتید؛ پیام‌هایی به صورت پیوسته ارسال می‌شود و خط تلفن خاصی در اختیارشان قرار گرفته که بتوانند به راحتی با مشاوران مرکز در تماس باشند.

استاد روانشناسی دانشگاه شیراز تاکید کرد: همانگونه که جامعه در زمان بروز جنگ، سیل یا زلزله راهکار‌هایی برای مقابله با آسیب می‌یابد، در شرایط فعلی نیز نیاز به آموزش دارد. مشکل این است که رسانه‌های غیررسمی آموزش غلط می‌دهند و هرکس در دنیای مجازی خود را مرجع می‌داند، از همین طریق نیز، آموزش غیررسمی در سطح جامعه به باور تبدیل می‌شود.

وی افزود: هم اکنون کار روان‌شناسان و رسانه‌ها به یکدیگر پیوند می‌خورد و باید آموزش صحیح به مردم داده شود، برخی شهروندان در حال حاضر به سبب دگوگونی وضعیت معمول زندگی دچار بحران روانی، فشار روحی و استرس شده‌اند و خود را در شرایط سختی می‌بینند که نمی‌توانند مشکلات زندگی را حل کنند.

رحیمی بیان کرد: بهترین راه پیشگیری از بروز و گسترش مشکلات و آسیب‌های روانی در جامعه را افزایش اطلاعات و دانش عمومی افراد در زمینه مسائل روان شناختی به شکل صحیح است این افزایش تنها کافی نیست و مردم باید مهارت‌های جدید را یاد بگیرند و با سبک جدید زندگی کنار بیایند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار