به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بنابر اعلام سازمان تأمین اجتماعی، از بیست و یکم اردیبهشت سال جاری، امکان ارائه درخواست بازنشستگی عادی، در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir ایجاد شده و بیمهشدگان میتوانند با ورود به سامانه با کد کاربری و رمز عبور مختص خودشان و از طریق گزینه درخواست بازنشستگی، نسبت به تکمیل اطلاعات و ارسال درخواست اقدام کنند.
چنانچه درخواست بازنشستگی خارج از وقت اداری یا ایام تعطیل توسط بیمهشده ارسال شود، ثبت درخواست در سیستم شعبه تأمین اجتماعی، در نخستین روز کاری بعدی صورت میگیرد.
از بیمهشدگان درخواست میشود پس از ثبت درخواست بازنشستگی غیرحضوری تا اطلاع ثانوی به شعبه تأمین اجتماعی مراجعه نکنند؛ به محض اعلام سابقه از سوی واحد نامنویسی و حسابهای انفرادی، مراحل بعدی انجام فرایند بازنشستگی، به متقاضی اطلاعرسانی میشود.
بدیهیاست اخذ و کنترل اصل شناسنامه بیمهشده و امضای فرم درخواست بازنشستگی به منظور احراز هویت وی در نخستین مراجعه الزامی است.