کد خبر:۸۵۳۹۵۴
کبگانیان:

مشکلات مدارک معادل دانشجویان تحصیلات تکمیلی بررسی و مرتفع می‌شود / آمار متناقض وزارت علوم از تعداد این دانشجویان

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور از بررسی و رفع مشکلات دانشجویان مدارک معادل تحصیلات تکمیلی خبر داد.
مشکلات مدارک معادل دانشجویان تحصیلات تکمیلی بررسی و مرتفع می‌شود / آمار متناقض وزارت علوم از تعداد این دانشجویان

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور کبگانیان، دبیر ستادنقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه ۱۳۲ شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: سه دستور در این جلسه بررسی و مصوب شد. در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد صندوق شکوفایی و نوآوری ارائه شد. با وجود اینکه این صندوق دارای بودجه خوب و قانون مصوب بوده، اما همچین گزارشی تاکنون نداشتیم. اعضای شورای عالی انتقاداتی به عملکرد گذشته این صندوق داشتند ،بعد از اینکه اصلاحاتی انجام شد، شیوه عملکرد و روش تغییر کرد،گزارشی ارائه شد که شامل کاهش تصدی گری دولتی، توانمند سازی شرکت‌های دانش بنیان، توسعه کمی و کیفی مدیریت صندوق به خصوص اعطای تسهیلات بر اساس اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور بود.

وی افزود: این صندوق در همکاری با پارک‌های علمی و فناوری و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان به روال قبل بوده، اما تاکید بر نفوذ فناوری و دانش در شرکت‌های بزرگ در این صندوق باید توجه ویژه شود.
 
کبکانیان ادامه داد: همچنین از صندوق نوآوری خواسته شد که گزارش خود را بر اساس اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور و همچنین میزان اشتغال فارغ التحصیلان ارائه دهند. یکی از نگرانی‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی سهم بالای بیکاری در فارغ التحصیلان دانشگاهی است و این مسئله اولویت ما است. قرار شد این گزارش بعد از انجام اصلاحات داده شده به عنوان گزارش ملی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی و در حضور سران سه قوه ارائه شود.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور یادآور شد: مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی اذعان داشتن که مسئولان این صندوق  عنوان مجری هستند و باید سیاست‌ها از سوی نقشه جامع علمی کشور تعیین و به تصویب برسد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از دستور کار این جلسه مشکل مدارک معادل دانشجویان به خصوص تحصیلات تکمیلی، که توسط وزیر علوم و معاون آموزشی گزارشی ارائه شد، در سال‌های خاص و محدودی شورا مصوبه‌ای درباره دانشگاه فرهنگیان داشته که می‌توانند ادامه تحصیل بدهند و این به خاطر اهمیتی است که شورا به بحث آموزش و پرورش و فرهنگیان می‌دهد. اما به علت ناآگاهی، تعدادی از افراد به مقاطع بالاتر رفته و دچار مشکل شدند که قرار شده این مسئله دقیق بررسی و به تصویب برسد.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که شامل این مصوبه می‌شوند باید تخمین زده شود، چون آمار‌ها متناقض بود و پس از ارائه آماردقیق توسط وزارت علوم موضوع بررسی می‌شود.
 
کبگانیان یادآور شد: وزارت علوم احتیاج به مصوبه‌ای دارد که باید شورا تصمیم گیری کند که در این خصوص درخواست وزارت علوم تسریع مصوبه شورا است که باید بر اساس اطلاعات بیشتر تصمیم گیری کند.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: کمیسیونی برای برنامه ریزی موسسات خاص در ذیل کمیسیون موارد خاص آموزش عالی ایجاد شود.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار