از ابتدای راه اندازی سامانه پاسخگویی ۴۰۳۰، ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس تلفنی از سراسر کشور درباره بیماری کرونا انجام گرفته است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سامانه مشاوره ۴۰۳۰ بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از ابتدای راه اندازی پاسخگویی، ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس تلفنی شهروندان از سراسر کشور درباره بیماری کرونا بوده است که به این ترتیب سهم مناسبی در کاهش مراجعات غیرضروری شهروندان به مراکز درمانی و کاهش ریسک انتقال ویروس داشته است.
در بازه زمانی ۲۰ الی ۲۷ تیرماه ۹۹، ۴۲% تماسهای برقرار شده مربوط به مشاوره علائمکرونا ۱۳ درصد مربوط به مشاوره تغذیه، ۱۱ درصد مشاوره روانشناسی، ۴% مشاوره سلامت سالمندان و مادران باردار و ۳۰% سایر موارد بوده است.
همچنین ۸۳ هزار تماس و ۱/۳۰۰/۰۰۰ دقیقه مشاوره تلفنی توسط کارشناس سامانه ۴۰۳۰ با شهروندان انجام گرفته است که این میزان نسبت به گذشته ۱۵ درصد افزایش تعداد تماسها را شامل میشود.