کد خبر:۸۹۶۸۴۸
در گفتگو با دانشجو مطرح شد

درخواست دانشجویان پیام نور فارس و هرمزگان برای برطرف شدن مشکلات آموزشی

مسئول پویش دانشجویی دانشگاه پیام نور فارس و هرمزگان گفت: با توجه به برگزاری آموزش مجازی، دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور با مشکلات متعددی رو به رو هستند که برای برطرف شدن این مشکل پویشی راه‌اندازی شده است.

رضا غیاثی، مسئول پویش «دانشجویان پیام نور استان‌ها را دریابید» دانشگاه پیام نور استان فارس و هرمزگان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزاری آموزش مجازی، دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور فارس و هرمزگان با مشکلات متعددی رو به رو هستند.

غیاثی مطرح کرد: با وجودی که آموزش مجازی در پیش گرفته شده است و از هیچ یک از امکانات مراکز آموزشی استفاده‌ای نمی‌شود، شاهد افزایش نرخ شهریه هستیم که به دور از انصاف به نظر می‌رسد.

مسئول پویش دانشجویی دانشگاه پیام نور استان فارس و هرمزگان اظهار داشت: چرا در زمانی که دانشگا‌ها تعطیل است و خیلی از هزینه‌های زمان حضوری را ندارند افزایش شهریه را شاهد هستیم؟! مگر نه این است که هر افزایش شهریه‌ای باید در پی افزایش سطح رفاه دانشجویان باشد؟! حال که ما هر روز شاهد بدتر شدن وضعیت هستیم و این موضوع با فرا رسیدن امتحانات پایان ترم بیشتر حاد می‌شود. دانشگاه‌ها باید شفاف باشند و برای دانشجویان دقیقا مشخص کنند که شهریه‌ها صرف چه اموراتی می‌شود. این حق مسلم دانشجو است که بداند هزینه‌ای که میکند کجا‌ها خرج می‌شود و در قبال این هزینه‌ها چه خدماتی را خواهد گرفت.

این فعال دانشجویی با اشاره به کم بودن زمان آزمون تاکید کرد: در این شرایط کرونایی آن هم با وجود مشکلاتی همچون ضعیف بودن سرعت اینترنت‌ها در مناطق مختلف، کند بودن سامانه امتحانات، مفهومی بودن سوالات در دروس اختصاصی و استرس و فشار ناشی از امتحانات که باعث فراموشی کوتاه مدت دانشجو در مدت زمان طول امتحان است. در خواست داریم تا اساتید و مسئولین نسبت به افزایش مدت زمان طول آزمون به حداقل چهل و پنج دقیقه اقداماتی را بی اندیشند.

وی با اشاره به وجود تعداد سوالات زیاد و عدم فرصت برای اصلاح پاسخ گفت: در دروس اختصاصی و عمومی انتظار می‌رود قابلیت برگشت به سوال قبل برای امتحانات پایان ترم فعال باشد و فرصت مجدد چک کردن سوالات برای دانشجو فراهم شود چرا که در هر آزمونی سوالات سطحی بایستی در ابتدا پاسخ داده شود و سوالات عمقی و مفهومی به زمان‌های پایانی آزمون موکول شود.

غیاثی در مورد مشکلات سامانه امتحانات خاطرنشان کرد: بعد از گذشت نزدیک به یک سال از همه گیری ویروس کرونا و روی آوردن به آموزش مجازی، واقعا باعث تاسف است که دانشگاهی به عظمت پیام نور نتواند سیستم یکپارچه و منظم و هماهنگی با ساز و کاری دقیق برای دانشجویان تعریف کند.

وی ادامه داد: در مواردی که تعداد آن هم کم نیست! شاهد ضعف سامانه امتحانات هستیم، از ورود دانشجویان به سامانه، تا کند شدن سامانه در زمان آزمون، عدم اجازه به کاربر در ادامه آزمون! و در نهایت اشتباه محاسبه نمرات از طرف سامانه هستیم ما دانشجویان خواستار داریم که برای این مشکلات به صورت جدی اقداماتی انجام گیرد.

این فعال دانشجویی با اشاره محدود بودن ارزشیابی صرفا به امتحان میان ترم بیان کرد: چرا باید اساتید در ارزشیابی‌های دروس، صرفا خود رامحدود به آزمون میان‌ترم کنند؟ و از راه‌های دیگر همچون ارائه تحقیق، حل تمرین، انجام پروژه و برگذاری کنفرانس و ... استفاده نکنند. البته که مواردی همچون تحقیق و تمرین و... توسط برخی اساتید در کنار آزمون میانترم و حتی به جای آزمون میان ترم صورت میگیرد، اما انتظار داریم این موضوع توسط همه اساتید مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد پیگیر نبودن اساتید از طریق پیام رسان‌ها افزود: شرایط حال جامعه ایجاب می‌کند تا اساتید صرفا محدود به کلاس‌های مجازی نباشند و در مواقع امتحانات و یا اطلاع رسانی‌ها از طریق گروه‌های مجازی به دانشجویان اطلاع رسانی شود. برخی اساتید حاضر به تشکیل همچین گروه‌های نیستند. اساتید باید در وهله اول خود ادمین گروه‌ها باشند و اطلاع رسانی‌ها را انجام دهند، ولی در صورت دلایل کافی برای عدم حضور خود، حداقل از طرف دانشجویان نمایندگانی را مشخص کرده تا اطلاع رسانی‌ها صورت گیرد.

مسئول پویش دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور فارس و هرمزگان با اشاره به سختی بیش از حد سوالات یادآور شد: هر آزمون و امتحانی باید به نحوی برنامه ریزی شود تا یک ارزشیابی دقیقی بر دانسته‌ها و تلاش‌های دانشجویان باشد، اینکه آزمون‌ها سختی بیش از اندازه‌ای دارند و یک سیستمی هم بر سنجش سختی آزمون‌ها وجود ندارد نه در شان دانشجو است و نه استاد. تقاضا مندیم یک سیستم و یا پارامتر‌هایی برای آزمون‌ها که از طرف اساتید طرح میشود هر چه سریع‌تر با اولویت قرار دادن تمامی دانشجویان در هر سطحی ایجاد شود.

وی در مورد رفتار نامناسب برخی اساتید و مسئولین مطرح کرد: متاسفانه در برخی موارد شاهد رفتارغیر درست برخی اساتید و مسئولین با دانشجویان بودیم (در صورت نیاز مدارک و اسناد موجود قابل نمایش و ارائه خواهد بود) استادی که بدون توجه به ارزش دانش و دانشجو با گفتار و رفتار خود دانشجو را تحقیر می‌کند.

وی ادامه داد: تحقیر او نشانگر بی ارزشی دانشجو نیست بلکه بیانگر این حقیقت است که او ارزش علم و آموزنده علم را به طور کامل درک نکرده است. انتظار می‌رود ریاست دانشگاه‌ها نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و تذکر‌های لازم صورت گیرد.

غیاثی در خاتمه اظهار داشت: از آن جایی که شرایط همه دانشجویان برای استفاده از آموزش مجازی یکسان نیست و با مشکلاتی مواجه هستند، پس این مطالبه مقول است که مسئولین مربوطه طی تصمیم گیری‌های مورد اتخاذ خود صلاحیت کل دانشجویان را سنجیده و بستری مناسب را در اختیار آینده سازان این مرز و بوم آن جور که شایسته و در خور است قرار دهند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار