به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با مدیرکل و کارکنان دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارتخانه که در سالن جلسات این دفتر در ساختمان شهید باهنر برگزار شد، ضمن تشکر از تلاشهای فرهنگیان در این دفتر مخصوصاً در دوران شیوع کرونا و استمرار آموزش دانشآموزان از طریق بستر مجازی و شبکه آموزش دانشآموزی(شاد)، اظهار کرد: در شرایط قبل از کرونا به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در برقراری ارتباط و تعاملات دوسویه ، امید داشتیم و امروز با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا این امید بسیار بیشتر شده است.
حاجی میرزایی افزود: تا سال قبل، به فناوری اطلاعات و ارتباطات و تکنولوژی تنها به عنوان عاملی برای بهره وری، توسعه عدالت آموزشی، ساماندهی اطلاعات داخل آموزش و پرورش و رسیدن به اهداف آموزشی توجه می شد. ولی با شروع کرونا انتظارات از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار بالاتر رفت و این حوزه را در مرکز آموزش و پرورش قرار داد.
وزیر آموزش و پرورش کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را بسیار دقیق و حساس دانست و گفت: بسیاری از اهداف آموزش و پرورش از طریق اطلاعات آماری و جامعی که از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دریافت می کنیم، تحقق می یابد و ما منتظر پاسخ دقیق از این حوزه هستیم.
وزیر آموزش و پرورش، هوشمندسازی مدارس را جزو اهداف اصلی حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات دانست و بیان کرد: در هوشمند سازی مدارس باید تلاش کنیم که کار به صورت ریشه ای انجام شود و نباید تنها به ارسال چند قلم از ملزومات آموزش الکترونیکی به مدارس اکتفا کنیم.
حاجی میرزایی گفت: ارتباطی که تا قبل از این در فضای حقیقی داشتیم، در زمان کرونا باید در فضای مجازی داشته باشیم و بتوانیم به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات و تکنولوژی های روز و هماهنگی های لازم بین این دو آن را با همان کیفیت برقرار کنیم ودر این مسیر به شما همکاران این حوزه امید داریم.
وی، برنامه کاربردی شاد را یک برنامه راهبردی عنوان کرد و گفت: شاد امروز یک ظرفیت منحصر به فرد است که در مدت 7 ماه به این نقطه رسیده است. در مورد دیگر مسائل فناوری نظیر سیستم یکپارچه سازی جامع منابع انسانی، مالی، اداری و دانش آموزی نیز باید بتوانیم با این سرعت کار کنیم و مسأله را به نتیجه برسانیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش مجموعه بزرگ دولتی است، گفت: در این شرایط تنها فناوری اطلاعات می تواند ارتباط منسجمی بین دانش آموزان و معلم برقرار کند.