معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از برگزاری بیش از ۶۰۰۰ دوره مهارتافزایی در دانشگاهها، پژوهشگاهها و مراکز آموزش عالی در طرح پایش سال ۱۳۹۹ خبر داد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزرات علوم درخصوص برگزاری دورههای مهارتافزایی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور عنوان کرد: یکی از تغییرات اساسی حال حاضر در عرصه جهانی وقوع بحران کووید-۱۹ است که کلیه پدیدههای اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و سبک زندگی مردم را در کره زمین تغییر داده است. بر همین اساس لزوم برنامهریزی برای توانمندسازی افراد جامعه متناسب با کسبوکارهای جدید به ویژه توانمندسازی نیروهای دانشآموخته دانشگاهی بیش از بیش احساس میشود.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین نهادهای عصر حاضر در جهت شناخت و درک توسعه علمی و همچنین توانمندسازی و تربیت نیروی کار تخصصی ماهر و متناسب با نیازهای جامعه، نهاد دانشگاه است که باید از حمایت، برنامهریزی و سیاستگذاری هر چه بیشتر دولت و صنعت برخوردار گردد و هماهنگ با تغییر در حوزه بومی و بینالمللی، رسالت و اهداف خود را نیز بازتعریف کند.
رحیمی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر با برنامهریزیهای مناسب دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، شاهد افزایش کیفیت آموزشها و مهارتهای دانشآموختگان دانشگاهها و همچنین بهبود توانمندیهای شغلی دانشآموختگان بودهایم و باید سعی شود با سرعت بیشتری در این مسیر قدم برداشته شود.
وی بیان کرد: طرح پایش مهارتافزایی مطابق برنامه سالیانه در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در سال ۱۳۹۹ اجرا شد که بر این اساس ۴۰ مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاهی به منظور هماهنگی و ساماندهی فعالیتهای مرتبط با توانمندسازی و اشتغالزایی دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور ایجاد گردیده است. مطابق اطلاعات دریافتی از ۶۶ دانشگاه، تعداد دوره برگزار شده در طرح پایش سال ۹۹، بیش از ۶۰۰۰ و تعداد شرکتکنندگان در این دورهها ۱۹۸ هزار و ۱۴۱ نفر بوده است.
گفتنی است، گزارش مربوط به وضعیت دورههای مهارتافزایی نیز از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به چاپ رسیده است.