به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی باقرزاده با اشاره به اینکه موضوع دسترسی و کیفیت در سطح ملی و بین المللی دچار فراز و فرودهایی شده است، اظهار کرد: مطالعات بین المللی در حوزه آموزش در دوران کرونا انجام گرفته است و این آمارها باید در دوران پسا کرونا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و کاستیهای این دوران پس از کرونا جبران شود.
وی ادامه داد: در سطح بین المللی مطالعات مستمری انجام شده است و یک مطالعه موردی که بین دانش آموزان پایههای سوم تا هفتم و در بین بیش از ۵میلیون دانش آموز با رویکر آینده نگرانه نشان میدهد؛ ۳۲تا ۳۷درصد افت کیفی در درس علوم و ۵۰تا ۶۳درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیش بینی شده است. همچنین با شبیه سازی دادههای ۱۵۷کشور جهان نشان میدهد، آموزش در کنار معیشت، بین ۳دهم تا ۹دهم باعث افت کیفی شده است. همچنین طولانی شدن تعطیلی مدارس میتواند باعث کاهش نرخ برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس میشود و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیریهای قبلی هم خواهیم داشت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، باقرزاده با اشاره به دستورهای جلسات امروز و فردا، اظهار کرد: بررسی شرایط موجود و برنامه ریزی برای آینده از دستورات این جلسه است تا سال تحصیلی آینده در زمان مناسب و با کیفیت بالا آغاز شود.