به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی اقراریان عضو شورای اسلامی شهر تهران در بیست و یکمین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: شهرداری تـهران بر مبنای سند و برنـامه عملیاتی کاهـش خطرپذیری و مدیریت بحران در حوادث طبیعی و انسان ساخت، موظف است نسبت به تهیه و بازنگری برنـامههای بازدیـد دورهای و تعمیر و نگهداری مستمر از کلیه تجهیزات و تاسیسات خطوط، ایستگاهها و قطارهای مترو باتوجه به عمر مفید آنها مطابق با استانداردهای داخلی و بین المللی معتبر اقدام کند.
وی ادامه داد: دراین خصوص علیرغم تاکید و تذکرهای اعضاء شورای شهر، تاکنون بیش از ۳۵ درصد قطارهای درون شهری وبیش از ۷۵ درصد ناوگان خط ۵ متروی تهران نیاز به اورهال پیداکرده اند، درحالیکه نادیده گرفتن چنین موضـوع مهمی باعـث انبـاشت مشکلات و تعطیلی خطوط متـرو یکی پس از دیگری میشود و زیر سـاخت متـرو در مدیریت بحران نه تنها مدد رسان نخواهد بود بلکه خود به یک معضل و بحران انسانی تبدیل خواهد شد.
عضو شورای شهر تهران گفت: برای جلوگیری از ایـجاد چالشهای فـوق الذکر و نـیز افزایـش شاخـص آسایش شـهروندی، با پیش بینی اعتـبار لازم در بـودجه سـال آیـنده، شهرداری تـهران و همچنین پیگیری بدهیهای دولـت در این زمینه اقدامات لازم صورت پذیرد.