به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زاهد شفیعی با بیان این خبر گفت: نظر به اهمیت صنعت گردشگری در کشور، سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز بینالمللی تجارت (ITC)، موضوع گردشگری را به عنوان یکی از اولویتهای اساسی در تدوین اسناد ملی استراتژی صادرات ایران عنوان کردند و با پیگیریهای معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در سال ۱۳۹۹ سند استراتژی ملی صادرات گردشگری کشور تهیه و تدوین شد.
وی افزود: در این سند، مزایای رقابتی گردشگری در چهار حوزه تخصصی گردشگری جامعه محور، اکوتوریسم و طبیعتگردی، گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی – تاریخی شناسایی و سپس برنامه اقدام برای بهرهبرداری بهینه از این مزایا ارائه شد.
شفیعی ادامه داد: بر اساس پیگیریهای بهعمل آمده از سوی این وزارتخانه برای عملیاتی کردن استراتژیها و برنامههای تعیین شده، سازمان توسعه تجارت ایران هماهنگیهای لازم را با مراجع ذیربط یعنی مرکز تجارت بین المللی (ITC) بهعمل آورده و خانم ماریه کلود را بهعنوان مدیر اجرایی پروژه معرفی کرد.
مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامهریزی گردشگری گفت: طی جلسه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰ که با حضور نام برده، مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامهریزی گردشگری و مشاور بینالملل سازمان توسعه تجارت سازمان یاد شده برگزار شد؛ ضمن تاکید بر لزوم جلب مشارکت حداکثری بخش خصوصی در اجرایی شدن استراتژیها، مقرر شد؛ اهم برنامههای اقدام قابل اجرا از سوی این وزارتخانه تعیین و اعلام شود.
در پایان مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامهریزی گردشگری ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان سازمان توسعه تجارت و ITC برای همکاری در تدوین سند استراتژی ملی صادرات در بخش گردشگری، آمادگی کامل معاونت گردشگری را در حمایت از این پروژه برای رسیدن به نتایج مطلوب اعلام کرد.