به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سهیل معمارباشی در برنامه تلوزیونی در مورد علت بازنشدن ایربگ خودروهای حادثه بهبهان - رامهرز، اظهار داشت: در این حادثه حدود ۵۵ درصد از خودروها فاقد ایربگ بودهاند و در مورد سایر خودروها نیز باید گفت که با بازخوانی نتایجای سی یو ایربگ ها، شتاب منفی که باید برای بازشدن ایربگها ایجاد میشد، ایجاد نشده است.
وی درباره شتاب منفی اظهار داشت: وقتی ماشین با سرعت در حال حرکت است و به صورت ناگهانی به مانعی برخورد میکند، آن مانع به اندازه سرعت خودرو در حال حرکت به خودرو شتاب منفی وارد میکند، زیرا باعث توقف حرکت خودرو میشود.
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: بنابراین براساس بررسیهای انجام شده شرایط لازم برای باز شدن ایربگ خودروها تصادفی در حادثه بهبهان - رامهرز که حدود یک و نیم ماه پیش به وقوع پیوست ایجاد نشده است.
وی افزود: باز شدن ایربگ خودروها دارای استانداردها و تعاریف است.