سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در این ۹۰ روز، از آتشبس ۱۹ فروردین تا کنون، خویشتنداری فوقالعادهای نشان داده است. ما با نقض آتشبس هم توسط آمریکا و هم رژیم صهیونیستی مواجه بودیم.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما خود را دوست لبنان و مردم آن میدانیم و معتقدیم تنها راه صیانت از امنیت ملی لبنان در برابر رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل، حفظ انسجام ملی لبنان است.
نیروهای مسلح یمن در واکنش به تجاوزات آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت، ضمن اعلام ممنوعیت کامل و همهجانبه کشتیرانی برای دشمن اسرائیلی در دریای سرخ، از شلیک موجی از موشکها به سمت اهداف حساس در منطقه یافای اشغالی خبر دادند. این نیروها تأکید کردند که تمامی تحرکات دشمن در این منطقه از این لحظه به بعد، اهدافی نظامی تلقی خواهند شد.
یک مقام ارشد حزبالله با اشاره به آوارگی ۷۰۰ هزار لبنانی، تأکید کرد مقاومت مذاکرات دولت با اسرائیل را به رسمیت نمیشناسد و نبرد در جنوب لبنان ادامه دارد.
خوانش دقیق بیانیه صادرشده پس از نشست سهجانبه هیئت حاکمیت لبنان، رژیم صهیونیستی و طرف آمریکایی، پرده از یک توطئه دیپلماتیک در حساسترین لحظه سیاسی منطقه برمیدارد.
در حالی که دولت لبنان به ضمانتهای ترامپ برای اجرای آتشبس دل بسته است، منتقدان با اشاره به حمایتهای گسترده واشنگتن از اسرائیل، این ضمانتها را فاقد اعتبار و مقاومت را تنها گزینه بازدارندگی میدانند.