به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جعفر میعادفر گفت: یک کد ویژه پیش بینی شده است که وقتی تماس میگیرند و کد را اعلام میکنند، میدانند این فرد از گروه اوتیسم است و نحوه مصاحبه با گروه اوتیسم برای دیسپچ مشخص است.
۵ هزار نفر از پرسنل اورژانس آموزش دیده اند که برخورد با گروههای اوتیسم را چگونه مدیریت کنند و چه رفتاری داشته باشند.
نوری، معاون آموزشی و اعتبار بخشی اورژانس کشور گفت: درباره گروههای خاص دارای مشکل هستیم. به عنوان مثال افراد کم شنوا امکان برقرار کردن ارتباط با اورژانس را ندارند. یک بیمار دارای اوتیسم اگر با اورژانس ١١۵ تماس گیرد بتواند به راحتی ارتباط برقرار کند.
کودکان زیر ١٠ سال اوتیسم حدود ۴٠ درصد، نوجوانان بیش از ٧٠ درصد و بزرگسالان حدود دو برابر بیش از سایرین به خدمات اورژانس نیاز دارند.