به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، یوسف نوری روز پنجشنبه در نشست صمیمی با تشکلهای دانشآموزی استان کردستان اظهار داشت: اگر در حال حاضر ناعدالتی و نابرابری آموزشی و تربیتی در مدارس استان و کشور وجود داشته باشد، تدریجی ایجاد شده و رفع آن نیازمند زمان است.
وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که این نابرابریها رفع شود، گفت: برنامههای زیادی برای حاکم کردن عدالت تربیتی و ترمیم ناعدالتی آموزشی وجود دارد و این مهم با جدیت دنبال میشود.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: همچنین یکی از برنامههای جدی ما اصلاح ماراتن کنکور است و در تلاش هستیم تا آن را به شیوه اصولی اصلاح کنیم.
وی به آسیبهای مدارس اشاره کرد و افزود: در اوایل شیوع ویروس کرونا، چون بصورت ناگهانی به سمت فضای مجازی پرتاب شدیم آسیبهای اجتماعی تا حدودی دامنگیر دانش آموزان شد و برای کاهش و از بین بردن این اسیبها تشکلهای دانشآموزی هم میتوانند در کنار مسوولان آموزش و پرورش قرار بگیرند و قطعا تاثیرگذار خواهند بود.
نوری خطاب به دانش اموزان حاضر در این نشست گفت: سراغ کارهای بنیادین بروید، اسیر تبلیغات و نمایش نشوید، اعمالی کار کنید و تاثیرگذاری خود را در جامعه نشان دهید.
وی یادآور شد: شما دانشآموزان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه و آیندهسازان این مرز و بوم در راه اهدافتان با تمام توان تلاش کنید، به کاری که میکنید، ایمان داشته باشید ودر راه تولید و اشتغال از ظرفیتها وتوانایی هایتان بهره بگیرید.
در این نشست تعدادی از دانشآموزان عضو تشکلهای دانشآموزی استان به بیان برخی مشکلات موجود پرداختند.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه از طریق فرودگاه سنندج وارد کردستان شد. وی سپس با حضور در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج و اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
دیدار صمیمی با جمعی از فرهنگیان و اطلاع از مشکلات و خواستههای آنان، نشست با تشکلهای دانش آموزی کردستان و سفر به شهرستان مریوان از جمله برنامههای سفر یک روزه وی به کردستان است.