به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ مهدی شایسته اصل افزود: شرکت مترو در کنار رسالت اصلی که برای جابجایی مسافران بر عهده دارد به منظور رفاه حال شهروندان به دنبال افزایش کیفیت خدمات رسانی در سایر بخشها نیز هست.
وی گفت: با راه اندازی این سامانه، دستفروشان مترو میتوانند با ثبت و بارگذاری اطلاعات خود در سامانه شناسایی و ساماندهی دستفروشان مترو از طریق سایت شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به آدرس metro.tehran.iri اقدام نمایند.
مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: در حال حاضر محدودیت زمانی برای انجام این کار تعیین نکردیم و علیرغم اینکه جایگاههای برپایی غرفه برای دستفروشان در ایستگاههای مترو پیشبینی شده است، روند کار با توجه به درخواستهای ثبت شده مشخص خواهد شد.
شایسته اصل افزود: هدف اصلی اینکار فراهم آوردن شرایطی است تا دستفروشان برای تأمین معیشت به جای عبور و مرور در داخل واگنها و سکو ایستگاهها و ایجاد مزاحمت برای مسافران، در مکانهای مشخص کالاهای خود را عرضه کرده و از گلایه مسافران بابت حضور دستفروشان کاسته شود.
وی با بیان اینکه تعداد بسیاری از دستفروشان به ساماندهی و حضور ثابت علاقهمند نیستند و ترجیح میدهند که بدون هیچ ضوابط و چارچوبی اجناس خود را به فروش برسانند خاطرنشان کرد: در این طرح به دنبال درآمدزایی نیستیم، اما میخواهیم شرایطی ایجاد کنیم تا افرادی که معاششان از این طریق است بتوانند قاعدهمند کار کنند و مواردی که باعث آسیب به مسافران میشود چه در حوزه بهداشت و چه سلامت روان را کنترل کنیم.