آخرین اخبار:
کد خبر:۱۰۱۵۲۵۸
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

بیشترین افت تحصیلی ناشی از کرونا در مناطق کم‌تربرخوردار رخ داده است

رضوان حکیم‌زاده گفت: بیش‌ترین آسیب افت تحصیلی ناشی از کرونا در حاشیه شهر‌ها و مناطق کم‌تربرخوردار رخ داده است که باید در تابستان پیش رو اصلاح شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد حسین دل عظیمی- رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست با رؤسا و معاونین آموزش ابتدایی نواحی و مناطق اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: عمل صالح ما فرهنگیان، مدیریت صحیح کار‌های تربیتی است و این رزق ماست که به این افتخار نائل آمدیم.

وی افزود: برنامه درسی اصلی زندگی ما کتاب قرآن است و این منبع به قدری غنی است که نیازی به منابع دیگر نداریم و جفا است که سراغ آن نرویم و در مقوله تربیت از آن به عنوان یک سند استفاده نکنیم.

حکیم‌زاده تصریح کرد: اصلی‌ترین ضربه‌ای که کرونا به آموزش و پرورش وارد کرد، در حوزه تربیت بود که باید به شکل ویژه به آن پرداخت شود تا این آسیب مرتفع شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: این که دانش‌آموزان را وارد فرآیند رقابتی در مدارس کنیم، کار شایسته‌ای نیست و با آیات و روایات ما در تضاد است و قرآن کریم، توفیق را در خرد جمعی می‌داند و موضوع اصالت به تشویق داده شده است و که خداوند بیان می‌کند که بنده‌ای که کار خیر انجام می‌دهد، پاداش چندین برابر به او اعطا خواهد کرد.

حکیم‌زاده گفت: رحمت محوری و اصالت تشویق و کرامت بخشی باید اصلی‌ترین هدف تربیت ما معلمان در فرآیند تعلیم و تربیت باشد چرا که تربیت یعنی ارزش بخشی به متربی و این موضوع باعث خواهد شد شخصیت دانش‌آموز رشد کند.

وی تصریح کرد: برخی خانواده‌ها با مقایسه کردن، دانش‌آموز را وارد فرآیند غلطی به نام مریضی مزمن تیزهوشی می‌کنند و اگر مدرسه نیز بخواهد آن را تشدید کند، هیچ راه نجاتی برای کودک یا نوجوان وجود نخواهد داشت، اما اگر به مقوله تفاوت‌های فردی توجه شود و همه دانش‌آموزان به واسطه استعداد‌هایی که در زمینه‌های مختلف دارند، مورد تشویق معلم قرار گیرند، دچار تحول در زندگی خود می‌شوند.

حکیم‌زاده بیان داشت: باید به تمام ساحت‌های یادگیری توجه شود و اگر این اتفاق رخ داد، یقیناً به استعداد‌های همه دانش‌آموزان توجه ویژه می‌شود و این فضای رقابتی از بین خواهد رفت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بیشترین آسیب افت تحصیلی ناشی از کرونا در حاشیه شهر‌ها و مناطق کمتر برخوردار رخ داده است که باید در تابستان پیش رو اصلاح شود.

وی تصریح کرد: باید برای رفع مشکلات آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان مستضعف تلاش ویژه کرد چرا که در سیره رفتاری و تربیتی ما تلاش به این قشر همواره مورد تأکید بوده است.

حکیم‌زاده گفت: در معاونت آموزش ابتدایی به دنبال رقابتی کردن فرآیند آموزش و تربیت نیستیم و معتقدیم هر دانش‌آموزی استعدادی دارد و باید به واسطه آن مورد تکریم اولیای مدرسه واقع شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم به هر انسانی با هر سطح هوشی احساس کرامت دهیم که این موضوع رشد شخصیت و حتی تحول زندگی وی را در پی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: ۴۴۹ منطقه آموزش و پرورش را بر اساس توسعه‌یافتگی رتبه‌بندی کردیم که از استان اصفهان، مناطق چادگان و فریدون‌شهر به صورت خاص مورد نظر ما هستند که باید وضعیت آن‌ها بهبود پیدا کند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار