به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد حسین دل عظیمی- رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست با رؤسا و معاونین آموزش ابتدایی نواحی و مناطق ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: عمل صالح ما فرهنگیان، مدیریت صحیح کارهای تربیتی است و این رزق ماست که به این افتخار نائل آمدیم.
وی افزود: برنامه درسی اصلی زندگی ما کتاب قرآن است و این منبع به قدری غنی است که نیازی به منابع دیگر نداریم و جفا است که سراغ آن نرویم و در مقوله تربیت از آن به عنوان یک سند استفاده نکنیم.
حکیمزاده تصریح کرد: اصلیترین ضربهای که کرونا به آموزش و پرورش وارد کرد، در حوزه تربیت بود که باید به شکل ویژه به آن پرداخت شود تا این آسیب مرتفع شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: این که دانشآموزان را وارد فرآیند رقابتی در مدارس کنیم، کار شایستهای نیست و با آیات و روایات ما در تضاد است و قرآن کریم، توفیق را در خرد جمعی میداند و موضوع اصالت به تشویق داده شده است و که خداوند بیان میکند که بندهای که کار خیر انجام میدهد، پاداش چندین برابر به او اعطا خواهد کرد.
حکیمزاده گفت: رحمت محوری و اصالت تشویق و کرامت بخشی باید اصلیترین هدف تربیت ما معلمان در فرآیند تعلیم و تربیت باشد چرا که تربیت یعنی ارزش بخشی به متربی و این موضوع باعث خواهد شد شخصیت دانشآموز رشد کند.
وی تصریح کرد: برخی خانوادهها با مقایسه کردن، دانشآموز را وارد فرآیند غلطی به نام مریضی مزمن تیزهوشی میکنند و اگر مدرسه نیز بخواهد آن را تشدید کند، هیچ راه نجاتی برای کودک یا نوجوان وجود نخواهد داشت، اما اگر به مقوله تفاوتهای فردی توجه شود و همه دانشآموزان به واسطه استعدادهایی که در زمینههای مختلف دارند، مورد تشویق معلم قرار گیرند، دچار تحول در زندگی خود میشوند.
حکیمزاده بیان داشت: باید به تمام ساحتهای یادگیری توجه شود و اگر این اتفاق رخ داد، یقیناً به استعدادهای همه دانشآموزان توجه ویژه میشود و این فضای رقابتی از بین خواهد رفت.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بیشترین آسیب افت تحصیلی ناشی از کرونا در حاشیه شهرها و مناطق کمتر برخوردار رخ داده است که باید در تابستان پیش رو اصلاح شود.
وی تصریح کرد: باید برای رفع مشکلات آموزشی و پرورشی دانشآموزان مستضعف تلاش ویژه کرد چرا که در سیره رفتاری و تربیتی ما تلاش به این قشر همواره مورد تأکید بوده است.
حکیمزاده گفت: در معاونت آموزش ابتدایی به دنبال رقابتی کردن فرآیند آموزش و تربیت نیستیم و معتقدیم هر دانشآموزی استعدادی دارد و باید به واسطه آن مورد تکریم اولیای مدرسه واقع شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما میتوانیم به هر انسانی با هر سطح هوشی احساس کرامت دهیم که این موضوع رشد شخصیت و حتی تحول زندگی وی را در پی خواهد داشت.
وی در پایان گفت: ۴۴۹ منطقه آموزش و پرورش را بر اساس توسعهیافتگی رتبهبندی کردیم که از استان اصفهان، مناطق چادگان و فریدونشهر به صورت خاص مورد نظر ما هستند که باید وضعیت آنها بهبود پیدا کند.