به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، قطار دیروز بندرعباس به تهران که ساعت ۱۷:۱۰ حرکت کرده، طی دو مرتبه خرابی طی دیشب و امروز صبح، بدون کولر پس از ۲۲ ساعت به تهران رسید.
مسیر ریلی بندرعباس - تهران مسیری عمدتا باری است و تردد قطارهای مسافری در این محور با سرعت متوسط ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر صورت میگیرد که مسافران را بشدت کلافه میکند.
در روزگار قطارهای پر سرعت مسافری در جهان که حتی نمونههایی از آن در مسیر تهران - مشهد نیز بکار گیری شده، طی مسافت ۱۳۰۰ کیلومتری بندرعباس - تهران در بستر ریلی در بیش از ۲۰ ساعت عملا فقط بدلیل گرانی بلیت هواپیما توسط مردم استفاده میشود.
طرح برقی سازی مسیر ریلی جنوب به شمال یکی از جدیترین مطالبات مردم استانهای جنوبی کشور برای دسترسی آسانتر به مرکز کشور است که عملا اقدام موثری برای آن صورت نگرفته است.
وضعیت جادههای منتهی به بندرعباس و دیگر شهرهای جنوبی کشور نیز بدلیل تردد سنگین خودروهای باری و کامیونها، کیفیت مطلوبی ندارد و بخصوص در مسیر سیرجان به بندرعباس که جاده وضعیت کوهستانی پیدا میکند، شرایط بسیار سختی برای خودروهای سواری حاکم است.