کد خبر:۱۰۲۱۱۲۸
ستاری فرد عنوان کرد

لزوم احیای فوق‌برنامه‌های مدارس

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: طی سال‌های گذشته ایام غیردرسی به‌طور کامل رها شده و فوق برنامه‌هایی، چون تئاتر، سرود و... از بستر آموزشی ما رخت بربسته در حالی که لازم است این برنامه‌ها احیاء شده و در دستور کار قرار گیرند. مدارس باید در ابعاد مختلف تمام ساحتی باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صبح امروز صادق ستاری‌فرد در گردهمایی مجاهدان عرصه تربیت و تبیین که در اردوگاه شهیدباهنر در حال برگزاری است، اظهار کرد: اگر سیاست امروز آموزش و پرورش کشور، تربیت تمام ساحتی آن‌هم بر پایه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد به قطع این مهم نیازمند الزاماتی است.

ستاری‌فرد الزامات تربیت تمام‌ساحتی را اینگونه برشمرد که تربیت تمام ساحتی، معلم تمام ساحتی نیز احتیاج دارد. آنچنان‌که معلم تمام ساحتی نیز باید از دانشگاه‌ها، بویژه دانشگاه فرهنگیان تربیت شود.

وی ادامه داد: تربیت تمام ساحتی مستلزم توانمندسازی است، لازم است به لحاظ محتوایی و ساختاری آموزش و پرورش ما توانمندسازی شود تا تمام ساحتی بودن، شکل گرفته و کارکردی جریان‌ساز داشته باشد. البته فراموش نباید کرد که زیرساخت و الزامات نیز بر پایه همین فرمول باید توانمندسازی شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تاکید آن بر ویژه شمردن ایام غیردرسی دانش‌آموزان که به نسبت ایام درسی به‌مراتب مهم‌تر است، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته ایام غیردرسی به طور کامل رها شده و فوق برنامه‌هایی، چون تئاتر، سرود و... از بستر آموزشی ما رخت بربسته است در حالی که لازم است این برنامه‌ها احیاء شده و در دستور کار قرار گیرند. مدارس باید در ابعاد مختلف تمام ساحتی باشند.

وی ادامه داد: باید فرهنگسازی کنیم و بگوییم می‌رویم زیارت مدرسه؛ چرا که نه‌تن‌ها معلم شخص مقدسی است بلکه فعل معلمی هم امر ملکوتی‌ست، پس مدرسه به عنوان محل این امور مقدس از ساحت ویژه‌ای برخوردار است. چطور که معمار کبیر انقلاب اسلامی فرموده‌اند تعلیم و تربیت عبادت است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص توسعه مدارس کشور گفت: مدارس را از حیث کیفی باید توسعه داد چرا که افزایش تعداد مدارس بی‌امکانات که به مانند قارچ از خاک سربرآوردند راهبردی جز آسیب نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تن‌ها عدد کمی که در سند تحول بنیادین بدان اشاره شده است، در این بند آمده؛ مدارس را باید با چشم‌انداز ۵۰ سال آینده ترسیم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ستاری فرد خاطرنشان کرد: لازم است تمرکز مطالبه‌گری را از روی رتبه‌بندی که دستور اجرای آن ابلاغ و شورای نگهبان نیز در کسری از ثانیه آن را تایید کردند بر مباحث کیفی و محتوایی دیگر عرصه‌های آموزش و پرورش سوق داد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار