آخرین اخبار:
کد خبر:۱۰۲۸۷۲۹
معاون هماهنگی و محیط کسب وکار وزیر صمت اعلام کرد:

استقرار نظام پاسخگویی و پایش خدمات گامی اساسی در اصلاح ساختار وزارت صمت

همایش و نشست مسئولان مراکز یکپارچه پاسخگویی و پایش خدمت وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف تبیین ساختار جدید نظام پاسخگویی و پایش خدمت وزارت صمت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید مهدی نیازی با اشاره به گام نخست اصلاح ساختار وزرات صمت در سال گذشته گفت: با استقرار کامل ساختار نظام پاسخگویی و پایش خدمت با رویکرد جدید در صدد هستیم تا علاوه بر دریافت بازخورد برای اصلاح فرایند‌ها و افزایش دقت ارزیابی عملکرد مدیران، در افزایش رضایت مندی ذینفعان اعم از مردم و کسب و کارها، تحول جدی ایجاد کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت وجود چنین اصلاحی در فرایند‌های حال حاضر وزارتخانه گفت: یکی از اصلی‌ترین مکانیزم‌ها و ساز و کار‌های این مرحله، موضوع نظام پاسخگویی و پایش خدمت است و ملاک این است که ارتباط کسب و کار‌ها و مردم با کلیه بخش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در این ساز و کار دیده شود؛ لذا مهمترین بخش نظارت که نظارت عمومی و مردمی است، بر روی فرایند‌های کاری و خدماتی که ما به مردم می‌دهیم امکان پذیر می‌شود
نیازی نظام پاسخگویی و پایش خدمت را به چشم و گوش وزارتخانه در نظارت دانست و گفت: ما در این فرایند دو هدف اصلی را دنبال می‌کنیم. نخست آنکه بتوانیم کل خدمات وزارت صمت را رصد کنیم و کیفیت پاسخگویی به مردم را ارزیابی کنیم و دیگر آنکه با این سیستم، عملکرد مدیران ارشد، میانی و کارشناسان وزارت خانه را در سطوح مختلف ستادی و استانی به صورت هوشمند رصد کنیم.
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار با اشاره به اینکه فرایند ذکر شده به صورت آزمایشی شروع شده و در حال پیاده سازی در کلیه بخش‌ها است، در تشریح چگونگی این ساز و کار گفت: با استفاده از این فرایند و همزمان با پاسخگویی به مردم و کسب و کار‌ها بدون نیاز به مراجعه حضوری، از روی تحلیل سیستمی و هوشمند تماس‌ها ارزیابی می‌کنیم در کدام حوزه دچار مشکل هستیم و با توجه به کثرت تماس‌ها برای یک موضوع و یا یک منطقه جغرافیایی، می‌توان ارزیابی کرد که فرایند‌ها و مقررات ایراد دارد یا مدیران و کارشناسان در ارائه خدمات اختلال ایجاد می‌کنند؛ لذا به طور خلاصه باید گفت با استقرار این سازوکار و دریافت بازخورد این سیستم می‌توان وجود اشکال در فرایند‌ها و یا نیروی انسانی را شناسایی کرد و تصمیات لازم برای اصلاح مقررات و فرآیند‌ها و یا تغییر افراد به دلیل ضعف در عملکرد را دنبال کرد.
نیازی همچنین گفت: استقرار این نظام کمک می‌کند ساختار‌های معیوب و بروکراتیک شکسته شده و سرعت عمل و افزایش کیفیت در پاسخگویی به مردم و کسب و کار‌ها محقق شود.
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار همچنین از هوشمند سازی سیستم پاسخگویی و پایش خدمت در آینده و ادامه این مسیر خبر داد و گفت: بنا داریم تا سیستم پاسخگویی را به گونه‌ای طراحی کنیم که انتقال تماس‌ها به مدیران فرآیند‌ها و خدمات بدون صحبت با پاسخگوی تلفنی، از طریق هوش مصنوعی برقرار شود. یعنی تماس‌هایی که مردم برای بیان مشکلاتشان دارند توسط هوش مصنوعی به واحد مربوطه ارجاع داده میشود که این سیستم در چند ماه آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد
وی در پایان گفت: پیاده سازی این سازوکار، نظام جدیدی است که با تغییر نظام حکمرانی در بخش صنعت، معدن و تجارت به وجود آمده و یک اصلاح بنیادی در زمینه ارائه خدمت به مردم و کسب وکار‌ها محسوب شود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار