به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست شامل: تاییدیه لغو تعهد آموزش رایگان (برای دانشجویان روزانه)، مدرک مبنی بر تعیین تکلیف نظام وظیفه (برای آقایان)، دانشنامه مقطع قبل (برای دانشآموختگان مقاطع تحصیلات تکمیلی) و فایل عکس پرسنلی (در صورت علاقه به درج عکس جدید در دانشنامه) است.
شرایط درخواست
لغو تعهد آموزش رایگان
تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه (برای آقایان)
تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان
تسویه حساب با سازمانها و نهادهایی که دانشآموخته به آنها متعهد بوده است.
مدارک مورد نیاز
مدرک مبنی بر لغو تعهد آموزش رایگان (تاییدیه دریافتی از سامانه سجاد)
یکی از مدارک مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه (برای آقایان)
دانشنامه مقطع قبل (برای دانشآموختگان مقاطع تحصیلات تکمیلی)
عکس پرسنلی ۳ در ۴ (در صورت عدم وجود عکس متقاضی در سامانه)
گواهی مبنی بر انجام تعهد بورس با ذکر جمله بلامانع بودن صدور مدرک (برای دانشآموختگان بورسیه وزارت علوم یا سایر دستگاههای اجرائی)
نامه تسویه حساب از حسابداری دانشگاه و یا بنیادهای خاص (برای دانشآموختگان قبل از ۱۳۶۲)
نامه تسویه حساب از بانک صادرات (برای دانشآموختگان نوبت دومی که از این تسهیلات استفاده نمودهاند.)
نحوه ثبت درخواست
مراجعه به منوی دانشآموختگان > درخواست صدور دانشنامه
بارگذاری تصاویر مدارک مورد نیاز و ارسال درخواست
گردش کار
پس از تکمیل و ارسال درخواست صدور دانشنامه، درخواست به ترتیب برای افراد زیر ارسال میشود:
کارشناس اداره رفاه دانشجویان (برای تایید تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان)
کارشناس اداره دانشآموختگان (برای صدور دانشنامه)
رئیس دانشگاه (برای امضای دانشنامه)
برخی نکات
زمان لازم برای آماده شدن دانشنامه (در صورت تکمیل بودن مدارک) حداکثر دو هفته پس از ثبت درخواست است. نتیجه درخواست از طریق ایمیل اطلاعرسانی میشود.
همراه با دانشنامه یک نسخه از ریز نمرات رسمی به دانشجو تحویل داده میشود. همچنین لینک کارنامه الکترونیکی در اختیار دانشجو قرار میگیرد.
دانشجویان در صورت وجود سوال یا نیاز به ارتباط با اداره دانشآموختگان میتوانند از طریق نشانی ایمیل grad@sharif.edu اقدام نمایند.