به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهروز گودرزی کارشناس تعلیم و تربیت و عضو شورای مرکزی جمعیت اسلامی فرهنگیان با اشاره به اینکه فلسفه انتخاب روز دانشآموز، آشنایی با تاریخچه فعالیتهای دانشآموزی در انقلاب و تبین نقش آنان در حوادث پیش روی است، اظهار کرد: انتظار از دانشآموز امروزی، تلاش برای تجهیز بیشتر به دانش و مهارتهای مورد نیاز جامعه و تقویت روحیه خود باوری و دوری از فعالیتهایی است که برای تخریب روح و روان جوانان و نوجوانان طرح ریزی شده است.
وی با اشاره به آسیبهای خلأ تربیتی در دوران کرونا، گفت: آسیبهای وارده که عمدتا ناشی از دوری از اجتماع، حضور مداوم در جمع کوچک خانواده، حضور مستمر در فضای یله و رهای مجازی و سرگرم شدن به بازیهای رایانهای که عمدتا مروج خشونت و قهرمان پروری خیالی است بوده است، علاوه بر تقویت روحیه فردگرایی و تضعیف مسؤولیت پذیری جمعی، موجب بروز اعمال هیجانی و رویایی شده است چرا که بازیگر خود را در نقش قهرمان خیالی تصور کرده و فضای مجازی را با فضای واقعی یکی میداند.
گودرزی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ به مدارس در حوادث اخیر، افزود: دشمن روی همه ظرفیتهایی که موجب تضعیف نظام و یا کند شدن پیشرفت کشور و بروز فشارهای روانی، اجتماعی و اقتصادی بر کشور میشود، سرمایهگذاری میکند؛ دستگاههای مسؤول در هر زمینهای باید متاسب با اقدامات احتمالی دشمن مواضع پدافندی اتخاذ کنند که متأسفانه به روزمرگی دچار شده و موجب غلفت از این مهم شده است.
وی تصریح کرد: پیشنهاد میشود ستادی صرفا به منظور پیشبینی تحرکات دشمن و تدوین راهکارهای مقابله با آن از افراد مطلع و کار بلد تشکیل شود تا با رصد مداوم طرحهای دشمنان داخلی و خارجی از بروز حوادثی این چنینی ممانعت به عمل آید.
این کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به لزوم تربیت دانشآموز تراز انقلاب، گفت: تربیت دانشآموز در تراز جمهوری اسلامی مستلزم معلمانی با این ویژگی است و قاعدتا مراکز تربیت معلم بیشتر نیازمند سازوکارهای تربیت این چنین معلمانی است. متأسفانه نحوه گزینش مدرسان دانشگاه فرهنگیان نشان از اهتمام به این موضوع ندارد.