به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، مسعود درستی با بیان اینکه دسترسی مناسب به حملونقل عمومی یکی از محورهای توسعه و پویایی مناطق شهری است که نقش بسزایی در افزایش کیفیت زندگی شهروندان نیز دارد افزود: در حال حاضر تنها راه برونرفت از معضل ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهرها بخصوص پایتخت کاهش سفرهای درونشهری با ایجاد دسترسی آسان به حملونقل عمومی بهویژه مترو است.
وی تصریح کرد: در شهر تهران با توجه به تراکم جمعیت، ایجاد مجتمعهای تجاری در نزدیکی ایستگاههای مترو برای کاهش سفرهای درونشهری بسیار حایز اهمیت است.
درستی با بیان اینکه در دنیای امروز رقابت برای عرضه محصولات بسیار بالاست گفت: فضاهای تجاری درایستگاههای خطوط هفتگانه متروی تهران و حومه با توجه به حجم مخاطبانی که روزانه در شهر زیرزمینی تردد میکنند، دارای ظرفیت خوبی است که با هویتبخشی به آن میتوانیم افراد را برای عرضه محصولاتشان در این فضاها ترغیب کنیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه افزود: با بهوجودآوردن هویت مشخص تجاری و تبدیل آن به مکانی تعریف شده برای اجرای اهداف و حرفههای خاص، میتوانیم فضاهای تجاری شهر زیرزمینی را به برندی آشنا برای عرضه محصولات و خدمات تبدیل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم ترافیک باید از ظرفیتی که در زیرزمین با گسترش مترو ایجاد شده استفاده کنیم تا با بهرهگیری از ظرفیتهای بالقوه آن، نیازهای شهروندان و مسافران در همان محیط تأمین شود. امید است که با عملیاتیشدن این موضوع شاهد توسعه و رونق فضایی مناسب و جذاب برای خرید، کسبوکار و گذران اوقات فراغت برای همه مسافران شهر زیرزمینی باشیم.