به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عباس شعبانی با اشاره به آغاز عملیات احداث تونل- زیرگذر تقاطع غیرهمسطح S ۲۰ در غربیترین نقطه حریم پایتخت، احداث این تقاطع غیرهمسطح را اقدامی در جهت تکمیل گردشهای ترافیکی تقاطعات شهر تهران دانست و گفت: این پروژه شامل احداث دو دستگاه تونل با طول ۱۲۰ متر با دو خط عبوری و دو مسیر پیاده رو بوده و اجرای گردشهای پرتقاضای ترافیکی از قبیل دسترسیهای شرق به جنوب و جنوب به غرب به همراه اصلاح هندسی مسیرهای موجود و اجرای شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی نیز در دستور کار آن قرار دارد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۸۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری در این پروژه انجام شده است، از اجرای تیرهای پیش رو در بستر بزرگراه شهید خرازی خبر داد و گفت: اجرای این تیرها که تاکنون نیمی از آنها حفاری و بتنریزی شده است، سبب افزایش ضریب پایداری در زمان حفاری تونل و به حداقل رساندن نشستهای احتمالی خواهد شد. به این ترتیب و با اتمام عملیات تحکیم و پایدارسازی روباره تونلها در هفتههای آتی، عملیات حفاری این معابر زیرزمینی آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به تغییرات اعمال شده در طراحی تونل جهت حذف معارض لوله آب خام دو هزار میلیمتری، از دکل برق، تیرهای روشنایی و دوربین کنترل سرعت به عنوان بخشی از موانع تاسیساتی پروژه نام برد.