آخرین اخبار:
کد خبر:۱۰۷۲۳۳۶
یادداشت|

تغییر وزیر صمت در شرایط کنونی به صلاح نیست

در شرایط فعلی تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت که از وزرای نسبتا موفق دولت است، صحیح نیست. در شرایط کنونی استیضاح به ضرر مردم است.

مازیار میر- کارشناس اقتصادی: مشکلات بخش خودرو منحصر به وزارت صمت نیست و مجموعه‌ای از برنامه‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و قوانین باید اصلاح شوند تا بازار خودرو هم روی آسایش به خود ببیند و سامان یابد. شفافیت یکی از مهمترین فاکتور‌ها برای از بین بردن علل اصلی نوسانات قیمت خودرو در آینده است و این در حالی است که نتیجه عمل بخش‌های مختلف و همکاری‌های گذشته و مخصوصا وزارتخانه‌های مختلف و از جمله نوسانات شدید نرخ ارز و حوادث اخیر باعث همه این رخداد‌هاست.


همه منتقدین وضعیت کنونی بازار خودرو که معضل دیون صنعت بیمه و یا صنعت خودرو و سایر صنایع اساسا یک مشکل خطی و سطحی وتک بعدی نبوده و نیست و مشکلی فرابخشی است و در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور سال‌ها است که ریشه دوانده است و حل آن مستلزم زمان و منابع مالی زیاد و همچنین کار فراقوه‌ای است.

 

با توجه به مقابله برخی نهاد‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز با مصوبه مجلس در زمینه خودرو به شدت معتقدم حذف وزیر کارآزموده و توانمندی مانند سید رضا فاطمی امین یک اشتباه بزرگ و کاملا اسراتژیک است.

 

همیشه بزرگترین مشکل من با وزرا ونمایندگان، نا آشنا بودن با جو عوام و خواص و جامعه کارفرمایی و کارگری است. اما به جرائت و با قدرت میگویم که سید رضا فاطمی امین درد آشنا و متعهد و متخصص است که برای رشد و ترقی کشور از هیچ تلاش و کوششی فروگذاری نخواهد کرد و کارکردن در بخش خصوصی و دولتی از این مرد بزرگ وزیر بهتری ساخته است.

 

امروز وزیر صمت با سامانه شفافیت فروشگاهی می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند این در حالی است که اطلاعات ۹۶۰۰ فروشگاه روزانه به این سامانه ارسال می‌شود و زمانی که کسی کارت می‌کشد، همه اطلاعات شامل نوع، مقدار و قیمت کالا برای سامانه ارسال می‌شود.

 

به نظر می‌رسد که سامانه شفافیت فروشگاهی حلقه پایانی سامانه جامع تجارت است،   با این سامانه خیلی از دوباره کاری‌ها و عدم وجود اطلاعات و هزاران معضل دیگر رفع خواهد شد، این تفکر و گامی بسیار بزرگ خواهد بود.

 

چرا که وزیر بنا دارد که این باگ دیتای استراتژیک را در اختیار  سایر وزارتخانه قرار دهد که می‌توان با استفاده از آنها تحلیل‌های مختلفی ارائه کرد. مثلا می‌توان تاثیر افزایش مصرف یک کالا روی بقیه کالا‌ها را بررسی کرد و در مجموع امکان تبیین بازار فراهم می‌شود و علاج واقعه را قبل از وقوع باید اندیشید، بنابراین باید دید که در آینده چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار