به گزارش گروه استانها خبرگزاری دانشجو، علی نظری رئیس دانشگاه لرستان در نشست همفکری و هماندیشی رئیس، معاونان و مدیران دانشگاه لرستان با هدف ارتقای برنامهریزیها، هماهنگیها و آمادگیها برای آغاز سال تحصیلی جدید که در سالن شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین، اظهار کرد: همه بخشهای دانشگاه لرستان بایستی در این ایام در آمادهباش کامل کاری برای آغاز سال تحصیلی جدید باشند.
وی تصریح کرد: برگزاری اینگونه نشستها در راستای مرور نظام مسائل دانشگاه و تلاش برای کاستن از این نظام مسائل، مفید و سازنده هستند و خواستار شد اینگونه نشستها برای تقویت سازماندهیهای درون سازمانی، تداوم داشته باشند.
نظری افزود: دانشگاه لرستان یک خانواده بزرگ است و همه اعضای این خانواده برای رفع نظام مسائل آن، بایستی به یکدیگر کمک کنند.
رئیس دانشگاه لرستان گفت: هماندیشی بین مدیران ستادی، مدیران گروههای آموزشی و رؤسای دانشکدهها بایستی گسترش یابد تا هرچه بهتر امورات و برنامهها اجرا بشوند.
وی تصریح کرد: تا جایی که بتوان بایستی تبادل نظر را تقویت کرد تا بشود از همه راهکارهای عملیاتی، استفاده و دیدگاهها را شنید.
نظری بیان کرد: دانشگاه لرستان از نظر زیرساختها، اعضای هیئت علمی و یاوران علمی و تعداد دانشجویان، از دانشگاههای بزرگ است پس باید برنامههایش نیز دقیقتر، عالمانهتر و روشمندتر، تهیه و اجرا شوند.
رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: مغز متفکر دانشگاه گروههای آموزشی هستند بنابراین نقش مدیران گروههای آموزشی بسیار مهم است.
وی اضافه کرد: همه ما در خدمت دانشجویان هستیم زیرا فلسفه وجودی نهاد دانشگاه وجود دانشجویان است پس همگی باید کوشش کنیم رضایت دانشجویان و کیفیت آموزش و پژوهش، بیش از پیش ارتقاء یابد.
نظری خاطرنشان کرد: وظایف فقط بر دوش سازمان مرکزی اداری دانشگاه لرستان نیست؛ بلکه نقش مدیریت دانشکدهها و مدیران گروههای آموزشی دانشگاه در کاستن از نظام مسائل و رفع مشکلات موجود، بسیار اهمیت دارد.
رئیس دانشگاه لرستان از معاونان دانشگاه لرستان و رؤسای دانشکدههای این دانشگاه خواست ارتباط مستمر و پایدار با مدیران گروههای آموزشی دانشگاه داشته باشند و با همفکری همدیگر، معضلات درون سازمانی را رفع کنند یا بکاهند.
وی مهمترین اولویت در روش توزیع امکانات دانشگاه لرستان را گروههای آموزشی، دانشکدهها و کلاسهای دانشجویان دانست و از مدیران گروههای آموزشی دانشگاه خواست ارتباطات مستمر خود را با دانشجویان، رؤسای دانشکدهها و مدیران ستادی دانشگاه لرستان، تقویت کنند و گسترش دهند.
نظری تأکید کرد: یک مدیر موفق و کارآمد آموزشی، مدیری است که تحلیل دقیقی از وضعیت گروه آموزشی و حتی شناخت دقیقی از وضعیت تحصیلی، شخصیتی و رفتاری دانشجویان گروه آموزشی، داشته باشد.
رئیس دانشگاه لرستان افزود: اگر در جایی رکود علمی ایجاد میشود رسالت مدیر گروه آموزشی است که به عضو هیئت علمی مربوطه، تذکر علمی بدهد.