به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوره توانمندسازی مدیران خبرگزاریهای استانی و مدیران گروههای تلویزیونی سپاه در استانها گفت: افکار عمومی یک جریان سیال است و از اخباری متاثر میشود که توسط رسانهها در سطح جامعه اطلاع رسانی میشوند.
وی افزود: امروز نیاز جامعه و افکار عمومی تزریق اخبار امید آفرین بر پایه حقایق موجود در جامعه که بسیج با اقدامات متنوع خود میتواند محور و خط شکن این میدان باشد.
سردار شریف با اشاره به اینکه همپوشانی و هم افزایی میان رسانههای دلسوز برای امید آفرینی یک نیاز مهم و اساسی است، تصریح کرد: خبرگزاری بسیج میتواند حول این محور عهدهدار نقش یک هماهنگ کننده فعال پویا و هوشمند شود.
سخنگوی سپاه در ادامه با تشریح حوزههای عملیات روانی و هجمههای رسانهای دشمن خاطرنشان کرد: یکی از هجمههای جدی دشمن علیه انقلاب اسلامی در حوزه عملیات روانی و رسانهای در حال انجام است که در این راستا سازمان بسیج مستضعفین میتواند مدافع و مبلغ خوب و تاثیرگذاری برای گسترش فرهنگ بسیجی و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد.
سردار شریف با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی در تولید محتوای رسانهای بیان داشت: امروز بسیج و به طور اختصاصی خبرگزاری بسیج میتواند با تولید محتوای تاثیرگذار در حوزه جهاد تبیین و روایت حقایق و واقعیات در عرصه پیشرفتها و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی رسالت و وظیفه خطیر خودش را با موفقیت به منصه ظهور برساند.
سردار رمضان شریف با تاکید بر اینکه امروز نیاز جامعه و افکار عمومی تزریق اخبار امید آفرین است، همپوشانی و هم افزایی میان رسانههای دلسوز انقلاب اسلامی در این زمینه را ضروری و اجتناب ناپذیر توصیف کرد و گفت: تشکیل بانک اطلاعات سوژههای امید آفرین پشتوانه نقش آفرینی رسانههای بسیج و جبهه انقلاب در این عرصه است.
وی در پایان برگزاری دورههای توانمندسازی اصحاب رسانه در عرصههای مختلف برای ارتقای قدرت تاثیرگذاری بر مخاطب و اقناع افکار عمومی و ایجاد همدلی و یکپارچگی ملی را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از مباحثی که میتواند برای توانمندسازی در این عرصه کمک کند، برگزاری این گونه دورهها و هم اندیشی پیرامون موضوعات و مسائل تخصصی در حوزه رسانه و افکار عمومی است که میتواند با انتقال تجارب و دستاوردهایی که در حوزه افکار عمومی، دانش رسانه ای، شناخت جغرافیای مخاطب و شناخت مخاطب حاصل شده است را در تبادل و اشتراک قرار دهد.