به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که با حضور نامزدهای خانم عضو این شورا برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین گفت: بیش از ۱۰۰ روز است که مردم مسلمان، قهرمان و آزاده فلسطین به جرم حمایت از سرزمین خود زیر هجمه حملات شدید رژیم صهیونیستی هستند.
وی افزود: نقش زنان فلسطینی در این ۱۰۰ روز تجاوز صهیونیستها به خاک غزه، شکوهمند و افتخارآمیز است، اما رسانههای جهان نمیخواهند این واقعیت را نشان بدهند.
حدادعادل با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که اخبار فلسطین برای ما عادی شود، عنوان کرد: دنیا روزهای سختی را میگذارد و آنچه در این ۱۰۰ روز بر مردم فلسطین گذشت مایه سرافکندگی انسان و انسانیت است.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به سیاست غرب در قبال زنان ایرانی در صد سال گذشته خاطرنشان کرد: در دوران تجدد غربی، تمدن غرب برای نفوذ در جامعه ایران و جهان اسلام چند تابلو در دست داشت از جمله این تابلوها پیشرفت علمی و صنعتی بود که غرب به آن مینازید. علاوه بر این آزادی، حق رای برای مردم و تدوین قانون از دیگر تابلوهای تمدن غربی بود.
وی افزود: در میان این کلیدواژهها یکی از مفاهیم حضور و جایگاه زن بود. یکی از موضوعات و مفاهیم در این تجدد مسئله زن در ایران و مقایسه آن با اروپا بود. موضوع زن از زمان ورود تجدد و اندیشههای غربی به ایران در دستورکار ما و دنیای غرب قرار گرفت و به همین واسطه جهان اسلام در برابر چالشهایی قرار گرفته است.
حدادعادل یادآور شد: نتیجه این سیاست غرب در قبال زنان ایرانی در دوران قبل از انقلاب در جامعه ما محسوس بود و از میان همه ویژگیها و الگوهای ترسیمی برای زن آنچه عمدتا مشهود بود آزادی زن بود. البته آزادی به معنای برهنگی و رعایت نکردن هنجارها و ارزشهایی که جامعه دینی ایران به آن معتقد بود و از کل وعده علمی و پیشرفت زنان عمدتا همین مسئله مطرح شد.
رئیس شورای ائتلاف انقلاب گفت: در آن دوران نگاه غالب به زن یک موجودی بود که باید از او برای رونق سرمایهداری استفاده ابزاری شود. اما با پیروزی انقلاب اسلامی الگوی تازهای براساس آموزههای دینی در دستورکار قرار گرفت.
وی افزود: این الگو بیش از همه در این سالها توسط رهبر انقلاب و امام خمینی (ره) تبیین شده است. حضرت امام در پاریس با جوانان انقلابی که از سراسر اروپا به دیدار ایشان میرفتند و خانمهایی که بدون چادر، اما با حجاب اسلامی در نزدیکی امام خمینی مینشستند مبانی اسلام و انقلاب را برای آنها تبیین میکرد.
حدادعادل خاطرنشان کرد: سوال از وضع زنان یکی از سوالات پرتعداد از امام خمینی در آن دوران بود. به طور مثال فالاچی خبرنگار مطرح ایتالیایی نیز در مصاحبهای که با امام خمینی داشت درباره رفتار انقلاب اسلامی پس از پیروزی پرسید. اما در این رابطه بالاترین نظر عملی امام خمینی درباره زنان وقتی بود که ایشان خانم مرضیه دباغ را بههمراه آیتالله جوادی آملی به مسکو فرستادند تا درباره محتمل بودن فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به رهبران شوروی هشدار بدهند.
حدادعادل با اشاره دیدگاه رهبر انقلاب درخصوص زنان گفت: رهبری انقلاب به هر مناسبتی بر الگوی جدیدی که انقلاب میخواهد از زن مسلمان بدست بدهد، تاکید میکنند. در خانواده ایشان نیز دخترانشان تحصیلکرده و دانشگاهدیده هستند، اما به دور از حاشیههای سیاسی فعالیتهای اجتماعی خود را دنبال میکنند.
وی با بیان اینکه زن شخصیتی است که هم میتواند در خانه مدیریت کند و هم فعالیت اثرگذار در اجتماع داشته باشد، تاکید کرد: ما بعد از انقلاب شاهد حضور باشکوه دانشجویان محجبه، متدین و انقلابی در دانشگاهها بودهایم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاهها از بانوان هستند در حالی که وقتی من پیش از انقلاب دانشجوی فیزیک بودم در کلاسهای درس ما نهایتا ۳ یا ۴ نفر خانم بودند و امروز در کلاسهای درس من در رشته فلسفه اکثر دانشجویان خانم هستند.
حدادعادل در ادامه با تاکید به اینکه غرب برای تسلط بر جهان غیر غرب ویرانه کردن خانواده را در دستورکار قرار داده است، عنوان کرد: تزلزل خانواده به معنای مبارزه و مقابله با ریشه دین است و اگر میبینید فضای مجازی تا این اندازه بر شرمزدایی و برهنگی فعال عمل میکند برای این است که حیا و عفت را که اساس خانواده است از بین ببرد که بالا رفتن طلاق و افزایش سن ازدواج یا عدم ازدواج جوانان آثار این سیاست غرب در جامعه ایرانی بوده است.
وی افزود: زنها انسانساز هستند و آینده هر جامعه منوط به تربیت نیروی انسانی است که توسط زنان آن جامعه صورت میگیرد. غرب به درستی این کانون را در نظر گرفته است. زنان باید فعال در جامعه باشند و باید در همه عرصهها حضور داشته باشند.
رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب عنوان کرد: زنان فقط برای مسائل زنانه نباید وارد مجلس شوند البته حتما مسائل مربوط به امور خانواده وجود دارد که حضور زنان در مجلس موجب کارشناسیتر شدن قانون شود، اما زنان در مجلس باید در سایر حوزهها نیز ثابت نظر باشند.
وی گفت: تعداد زنان در مجلس تناسبی با جامعه ما ندارد. امروز سوال این است که در بین ۲۹۰ نماینده مجلس چرا باید تعداد بانوان ۱۷ نفر باشد. البته برخی کشورها به صورت الزامی گفتند که ۴۰ درصد نمایندهها باید زن باشند که این خلاف رشد طبیعی است. ما باید افزایش حضور زنان در بحث قانونگذاری را به شکل طبیعی دنبال کنیم. تلاش ما این است که تعداد بانوان در فهرست ما به شکل طبیعی افزایش پیدا کند تا اثرگذاری زنان در جامعه به شکل طبیعی افزایش پیدا کند.
حدادعادل خاطرنشان کرد: با قانون جدید انتخابات و پیشثبتنامها تعداد زیادی از زنان در انتخابات ثبت نام کردند؛ ما هیچ وقت چنین استقبالی برای حضور در مجلس نداشتیم. تمام بانوانی که در این دوره داوطلب شدند حداقل تحصیلات کارشناسی ارشد دارند که این نشان میدهد انقلاب اسلامی به رشد و بالندگی اجتماعی و تحصیلی زنان اهمیت زیادی قائل شده است.
وی گفت: مجلس ظرفیت محدودی دارد و بهطور متوسط برای هر کرسی مجلس شاید ۹۰ داوطلبان در برخی شهرها داشته باشیم و در کل کشور این میزان یک به ۳۸ است، اما با این حال نهایت تلاش ما این است که میدان را برای اثرگذاری هرچه بیشتر زنان در مجلس آینده آماده کنیم.