به گزارش گروه استانها خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان، علی عبداللهی در خصوص کم عرض بودن و پرتردد بودن برخی از راههای روستایی گفت: بعضی از راههای روستایی استان در گذشته با عملکرد و ظرفیت متفاوت راه روستایی آن زمان ساخته شده و متصل به جادههای اصلی یا مراکز شهری بوده، اما اکنون به دلیل وجود برخی مراکز صنعتی و معدنی عملکرد آنها تغییر کرده است.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای کرمان افزود: اکنون تعداد قابل توجهی وسایل نقلیه سنگین در این جادهها تردد میکنند لذا در هر صورت معادن باید در این زمینه مشارکت داشته باشند تا بتوان این راهها را ارتقا داد و جادههای محل عبور بارهای معدنی تحمل بار ترافیکی سنگین را نیز داشته باشد.
او اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان به عنوان دستگاه بهره بردار و نگهداری از راهها این کار را مجدانه پیگیری تا با همکاری اداره کل صمت این مشکل را برطرف کند و معادنی که از این جادهها استفاده میکنند از محل مسئولیتهای اجتماعی معادن به بهسازی راهها کمک کنند تا جادهها تعریض و ایمنتر شوند.
وی گفت: طی ۲ سال گذشته حدود ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان احداث و آسفالت شد.
*وجود بزرگترین شبکه ارتباطی راه شریانی
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای کرمان اظهارداشت: این استان دارای بزرگترین شبکه ارتباطی راه شریانی و دومین شبکه بزرگراهی در سطح کشور است لذا کرمان به علت وسعت زیاد و عملکرد در راههای روستایی، آزادراهی و بزرگراهی بایستی به شکل ویژهای مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
او با بیان اینکه بزرگترین پروژههای نگهداری راههای کشور را در سطح استان کرمان داریم و این پروژهها سالها معطل مانده بودند که حالا به بهره برداری خواهند رسید، گفت: پروژه شهداد - نهبندان به عنوان یکی از پروژههای اصلی و کریدور کشور در دست احداث و بهسازی است.
وی ادامه داد: اصلاح و روکش آسفالت کریدور اصلی کشور یعنی مسیر یزد - انار - سیرجان به سمت بندرعباس یکی از اولویتهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان است.
*ساخت حدود ۲۰ باب مجتمع خدماتی رفاهی
او اعلام کرد: ساخت حدود ۲۰ باب مجتمع خدماتی رفاهی بینراهی در دستور کار قرار دارد که با پیگیریهای این اداره کل به بهره برداری خواهند رسید؛ در این خصوص با توجه به اینکه این استان دارای جادههای طولانی و کویری است و افراد با رانندگیهای طولانی در جاده یکنواخت و بیابانی دچار خستگی بیشتری میشوند، نیاز به استراحت و تجدید قوای بیشتری دارند.
وی در ادامه به طولانی بودن و گستردگی طول راهها اشاره کرد و افزود: تمامی جادههای استان کرمان در حال نگهداری هستند و بایستی شبکه گسترده راههای بسیار ذیقیمت استان را حفظ کنیم، زیرا این حوزه در بحث اقتصاد استان بسیار حائز اهمیت است.
عبداللهی گفت: یکی از بهترین پروژههایی که برای شبکه راهها در سطح استان کرمان تعریف شده، جاده سیرجان - بندرعباس، سیرجان - شهربابک، شهربابک - انار و در نهایت به یزد است که کریدور کالای استان محسوب میشود.