آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۰۳۵۷۰

ایجاد تغییر در مخاطبان و شیوه فهم ارزش‌ها، مهم‌ترین هدف جنگ‌های شناختی است

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، گفت: هدف از جنگ‌های شناختی، ایجاد تغییر در مخاطبان برای دستکاری در شیوه فهم ارزش‌های جهانِ امروز، به منظور اعمال قدرت و کسب حوزه‌های متعدد نفوذ است.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، در دومین همایش ملی فرماندهی و مدیریت در جنگ‌های آینده با رویکرد شناختی با اشاره به جایگاه برجسته دانشگاه‌های افسری در حوزه جنگ‌های شناختی، گفت: دانشگاه‌های افسری ارتش به ویژه دانشگاه افسری امام علی (ع) نزاجا، جایگاهی راهبردی در حوزه نبرد‌های شناختی و جنگ‌های آینده‌محور دارند و مقصود از همایش امروز نیز تاکید بر جایگاه کلیدی این نهاد‌های راهبردی، در حوزه فرماندهی و مدیریت این نبرد‌های نوپدید است.

وی افزود: همان‌گونه که تاریخ بهترین گواه در زمینه شناخت چگونگی دگرگونی و بلوغ نبرد‌های شناختی است، مطالعه تاریخ صدر اسلام نشان می‌دهد که جنگ‌های شناخت‌محور چه اهمیت و تجارب ارزشمندی را در این حوزه، در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، ضمن اشاره به هدف از جنگ‌های شناختی، تصریح کرد: هدف از این قبیل نبردها، ایجاد تغییر در مخاطبان برای دستکاری در شیوه فهم ارزش‌های جهانِ امروز، به منظور اعمال قدرت و کسب حوزه‌های متعدد نفوذ است.

وی اشاره به سخنان اخیر فرمانده معظم کل قوا مبنی بر لزوم ارتقای آمادگی جهت تقابل با دشمنان در حوزه جنگ‌های شناختی، خاطرنشان کرد: حوزه‌های زمینی، هوایی و دریایی، دیگر هدف جنگ‌های امروزی نیستند و وجوه فضایی، سایبری و شناختی از جمله مهم‌ترین و روزآمدترین عرصه‌ها برای کسب قدرت و تاثیرگذاری بر دیگران هستند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار