به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اولین همایش همایش ملی «حکمرانی آموزش عالی در عصر دیجیتال» به همت پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی و همکاری سایر مراکز علمی برگزار میکند.
این همایش ملی با همکاری معاونت پژوهشی وزارت عتف، معاونت آموزشی وزارت عتف، انجمن یادگیری الکترونیکی ایرانیان، انجمن فناوری آموزشی ایران، قطب علمی آموزش عالی دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شریف، مؤسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان، پژوهشگاه علوم و فناوری ایران (ایرانداک)، مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران، ستاد هوش مصنوعی، گروه فناوری اطلاعات و گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار میشود. دبیر همایش دکتر سعید غیاثی ندوشن و دبیر اجرایی همایش بر عهده دکتر رضا ماحوزی است.
زمان ارسال چکیده: پایان اسفندماه ۱۴۰۳
زمان ارسال متن کامل مقالات (۲ تا ۳ هزار کلمه با ذکر منبع): اردیبهشت ماه ۱۴۰۴
زمان برگزرای همایش: خرداد ۱۴۰۴
ایمیل همایش: digihighedu iscs.ac.ir
محورهای همایش:
الف: ابعاد فرهنگی و اجتماعی دیجیتالی شدن حکمرانی آموزش عالی
- بافتار و کردار فرهنگی و اجتماعی حکمرانی آموزش عالی دیجیتال
- محدودیتهای مفهومی در تعریف حکمرانی آموزش عالی دیجیتال
- حکمرانیپذیری یا حکمرانیناپذیری آموزش عالی دیجیتال و علم و فناوری
- حکمرانی بد و کژحکمرانی در فضای دیجیتال دانشگاهی
- پداگوژی آموزشی و پژوهشی در آموزش عالی دیجیتال
- سویههای انتقادی در حکمرانی آموزش عالی دیجیتال
- تغییر در ایده فلسفی و تحلیلهای جامعهشناختی از دانشگاه و آموزش عالی دیجیتال
- اخلاق و حقوق و قوانین آموزش عالی دیجیتال
- ملزومات مفهومی و مهارتی نوآوری اجتماعی در آموزش عالی دیجیتال
- تکنولوژیهای دیجیتال و مسئولیت عمومیسازی دانش عالی در آموزش عالی
- تنگناهای ذهنی و اجرایی در اجرای حکمرانی دیجیتال آموزش عالی
- تأثیرات فرهنگی و اجتماعی هوش مصنوعی بر آموزش عالی دیجیتال
ب: مشارکت کنندگان و ذینفعان آموزش عالی دیجیتال؛ اقدامات، مشکلات و چشماندازها
- الگوهای پیوند نهادهای مدنی، دولت و بازار در ترسیم شاکله آموزش عالی دیجیتال
- دانشجویان و کانونهای دانشجویی
- استادان در کلاسهای درس و کارگاهها و پژوهشها
- مدیران و کارشناسان
- سیاستگذاران و نهادهای سیاستگذار و قانونگذار
- شرکتهای فناور و دانشبنیان و تهیه کنندگان زیرساختهای آموزشی و پژوهشی و ارتباطی در آموزش عالی؛ فرصتها و چالشها
- کارفرمایان و بازار کار جدید در تعریف دانشها و مهارتهای دانشگاهی
ج: تجارب جهانی و ظرفیتهای ملی و محلی آموزش عالی دیجیتال
- حال و آینده هوش مصنوعی و فناوریهای هوشمند در دانشگاههای جهان و آموزش عالی ایران
- خیریههای آموزش عالی و توسعه ارتباطات هوشمند دانشگاهی با جامعه و صنعت
- اتحادیههای دانشگاهی و توسعه ارتباطات دیجیتال بینادانشگاهی در مسیر عدالت آموزشی و پژوهشی و محیطزیستی
- استارتآپها و مراکز نوآوری خصوصی ملی و بینالمللی در پیوند با آموزش عالی دیجیتال
د: ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش عالی دیجیتال
- ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش عالی دیجیتال؛ مفاهیم، نظریهها و شاخصها
- ارزیابی عملکرد مراکز آموزش عالی دیجیتال؛ آموزش، پژوهش، مهارتآموزی و کارآفرینی، آزمایشگاهها و فعالیتهای فرهنگی
- زیرساختهای ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش عالی دیجیتال
- برنامهریزی، ساختار و ارزشیابی اهداف آموزشی و تربیتی در آموزش عالی دیجیتال
- ارزیابی اثرات اجتماعی آموزش عالی دیجیتال در ایران و جهان
- ارزیابی تجارب پیشین در حکمرانی آموزش عالی دیجیتال ایران (دوره کرونا)