به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، تنور جشنواره چهل و سوم بالاخره با اکران فیلم «شمال از جنوب غربی» گرم شد و به نظر می رسد حمید زرگرنژاد در مقام کارگردان توانسته باشد تا حدود زیادی قواعد فیلمی در تلفیق ژانر جنگی سیاسی و اکشن را رعایت کند.
حمید زرگرنژاد که در آثار گذشته خود با فیلمهای «پایان خدمت»، «ماهورا»، «برای مرجان» و «شماره ۱۰» در دورههای مختلف جشنواره فیلم فجر شرکت داشته و جوایزی را نیز از آن خود کرده بود، این بار با فیلم سینمایی و روایت تاریخی برهه ای از تاریخ به جشنواره چهل و سوم آمد تا شاید بتواند گوی رقابت را از رقبای خود در ژانر دفاع مقدسی و جنگی برباید.
در «شمال از جنوب غربی» تلاش کارگردان برای روایت قصه و بازی سازی بازیگران در این فیلم قابل ستایش است و شاید نقدها به آن هم نشان از همین ماجرا داشته باشد.
هومن حاجی عبدالهی برخلاف فرم همیشگی خود در بازیگری، این بار در نقشی جدی ظاهر شده و توانسته نقشی قابل دفاع و قابل پسند را ایفا کند که به نظر می رسد در اکران و نمایش سینماهای مردمی هم بتواند مورد پذیرش مخاطبان قرار بگیرد.
«شمال از جنوب غربی» فیلمی حادثه محور بوده و به نظر می رسد شاید داشتن یک گروه نویسندگی واحد در خروجی نهایی این اثر سینمایی می توانست نقش بسزا و مستقیمی داشته باشد. محمدجواد اسلامی، حمید زرگرنژاد، سیدمحمد حسینی نویسندگانی بودند که تلاش کرده بودند تا قصه ای را نمایش دهند که به گفته خودشان از واقعه تاریخی فاصله گرفته و از پس حوادثی که در آن پیش میآمد روایت کنند.
در پایان باید گفت: «شمال از جنوب غربی» کار سخت و بزرگی در جشنواره فیلم فجر چهل و سوم انجام داد و با استقبالی که از آن شد مسیر این فیلم در اکران بهتر خواهد بود.