امکان نظارت لحظهای مردم بر کیفیت خدمات دولت هوشمند در فروردین سال ۱۴۰۴

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد محسن صدر، معاون وزیر ارتباطات و رئیس این سازمان، اعلام کرد: علی رغم تلاشهای گسترده دستگاههای اجرای در ارائه خدمات الکترونیک، در یک سال گذشته، برخی از خدمات پرکاربرد دستگاههای اجرایی با اختلالاتی روبهرو بوده که نارضایتی شهروندان را در پی داشته است.
صدر با اشاره به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افزایش شفافیت، از ایجاد امکان رصد آنلاین خدمات دولت هوشمند خبر داد و گفت: «این امکان در تعطیلات نوروز پیادهسازی میشود و در سال ۱۴۰۴ در دسترس مردم قرار خواهد گرفت؛ و مردم میتوانند به صورت لحظهای ارائه خدمات آنلاین دستگاهها را رصد کرده و گزارشهای خود را از این طریق اعلام نمایند.
وی درباره ویژگیهای این سامانه تصریح کرد: امکان مشاهده لحظهای وضعیت سرویسهای الکترونیکی دستگاههای اجرایی و نمایش تعداد قطعیها، زمان قطعی و وصل مجدد هر سرویس همچنین افزایش شفافیت و پاسخگویی دستگاههای اجرایی فرآهم خواهد شد.
گفتنی است هم اینک پنجره واحد دولت هوشمند بیش از ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر دارد و از ۱۳۷ دستگاه اجرایی، ۵۳۶۸ سرویس مختلف در اختیار مردم قرار میگیرد.