آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۵۱۲۰۴

رئیس سازمان ثبت احوال کشور: کارت‌های ملی هوشمند باز طراحی می‌شود/ کمبود شناسنامه نداریم

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه برای تغییرات در کارت ملی هوشمند باید بر اساس قانون، مجوز بگیریم، از بازطراحی کارت ملی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان ثبت احوال، هاشم کارگر با بیان اینکه در مورد کارت ملی، فناوری‌ها تغییر کرده است، گفت: زمانی که کارت ملی طراحی شده بود از بهترین و به روزترین طراحی‌ها استفاده کردند، اما حالا چندین سال از این موضوع گذشته و فناوری‌ها تغییر کرده و تکنولوژی‌های جدید آمده و در حال حاضر بیشتر خدمت بر بستر سرویس‌های الکترونیکی برقرار است.

وی اظهار کرد: تکنولوژی‌ها تغییر کرده و باید در روال‌های کاری خود این موضوع را مدنظر قرار دهیم.

صدور ماهانه ۲ تا ۲.۵ میلیون کارت ملی

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تأکید بر اینکه سازمان ثبت احوال ظرفیت تولید ۲ تا ۲.۵ میلیون کارت ملی به صورت ماهانه را دارد، ادامه داد: تولید بدنه کارت ملی و تراشه گذاری مطابق قانون برعهده سازمان ثبت احوال نیست و نهاد‌هایی که در این ۲ زمینه فعالیت می‌کنند نیز با مشکلاتی مواجه هستند که این مشکلات در حال رفع است و همه دستگاه‌های دخیل به اتفاق سازمان برنامه و بودجه دست به دست هم دادند تا این مشکل را مرتفع کنند.

نسل بعدی کارت ملی، شرایط دیگری خواهد داشت

کارگر با بیان اینکه در صورت موافقت با نهاد‌های بالادست و اخذ مجوز‌های لازم، نیاز خود را به خارج از کشور کاهش می‌دهیم، تصریح کرد: یعنی یکی از مشکلات این است که در حوزه بدنه کارت ملی باید مواد اولیه از خارج کشور وارد شود و به دنبال آن هستیم که مبتنی بر فناوری‌های روز این اقدام را انجام دهیم، هرچند در طراحی کارت ملی به دنبال آن هستیم که طراحی بهتری داشته باشد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تأکید بر اینکه کارت ملی از نظر کارکردی نیز تغییر خواهد کرد، گفت: وقتی بخواهیم در موضوع کارت ملی تغییراتی انجام دهیم باید مجوز و موافقت‌های نهاد‌های بالادستی را اخذ کنیم و بعد از اخذ این موضوع اطلاع رسانی می‌شود، بر اساس قانون باید برای تغییرات، مجوز بگیریم و بعد از آن در مورد مدل جدید کارت ملی اطلاع رسانی کنیم و در حال حاضر در مقدمه شروع این حرکت هستیم.

کمبود شناسنامه نداریم

وی درباره صدور شناسنامه گفت: با مطالعات انجام شده چاپ شناسنامه را در مراکز استان‌ها متمرکز کردیم که بر این اساس تمامی درخواست‌های چاپ به این مرکز می‌آید و شناسنامه بعد از چاپ از طریق پست در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه کمبود شناسنامه نداریم، افزود: با افزایش نظارت، اشتباهات صدور شناسنامه به شدت کاهش یافته و در توزیع و زمان صدور هماهنگی ایجاد شده، به گونه‌ای که ممکن بود در یک شهر یک روزه شناسنامه صادر شود و در یک شهر دیگر به دلیل نبود شناسنامه خام چندین روز طول بکشد، این مشکلات حل شد و با هماهنگی شرکت پست، شناسنامه از این طریق به دست متقاضی می‌رسد.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر با دفاتر پیشخوان هماهنگی انجام شده تا درخواست‌ها را سریعتر به ما ارسال کنند، گفت: به دنبال آن هستیم که بدون حضور فرد در خواستش برای شناسنامه را دریافت کنیم یعنی دیگر فرد متقاضی به دفاتر پیشخوان مراجعه اولیه نداشته باشد و بتواند به صورت الکترونیک درخواستش را ارسال کند و ما نیز شناسنامه را صادر کنیم و بعد از آن نیز طی فرآیندی شناسنامه قدیمی را از آن فرد دریافت می‌کنیم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار