آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۵۵۲۰۵

بازدیدامام جمعه مشهد از عملیات اجرایی خط سه مترو این شهر

امام جمعه مشهد امروز همراه با جمعی از مدیران شهری از روند پایانی اجرای مرحله نخست خط سه قطار شهری مشهد دیدن کرد.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی با حضور در ایستگاه باب‌الجواد(ع) خط سه قطار شهری، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: امام‌رضا(ع) محور و کانون این شهر است و در قطار شهری با مشارکت آستان قدس رضوی، این محوریت حفظ شده است.

 وی افزود: ویژگی خط سه نسبت‌ به دیگر خطوط ریلی شهر این است که قطار شهری را به حرم مطهر وصل می‌کند و همچنین با این خط دیگر خطوط نیز همگی به حرم متصل شده‌اند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آن‌چه مهم است و شورای شهر باید به آن توجه کند، این است که قطارشهری مشهد و به‌خصوص خط سه آن فقط یک زیرساخت حمل‌ و نقل نیست بلکه زیرساختی است که ترافیک را حل می‌کند و زائران امام‌هشتم را به بارگاه قدسی امام‌رضا(ع) می‌رساند و همچنین مشکل پارکینگ هم تا حد زیادی حل می‌شود زیرا مردم می‌توانند خودروهایشان را در انتهای بولوار طبرسی و سیدی متوقف کنند و با مترو به حرم بیایند.

 علم الهدی افزود: عزیزان ما در طول دوران مسئولیتشان اگر هیچ کارنامه‌ای هم جز قطارشهری نداشته باشند برای اثبات توانمندی و خدمتشان کافی است. خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد این شهر، اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند.

مسیر توسعه چهار و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید. عملیات حفاری ۱۴ و نیم کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.

 اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است. عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷ و نیم کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار