آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۵۷۱۱۰

پیشرفت ۵۳ درصدی خط ۲ مترو کرج/ توسعه مترو با تکیه بر توان مهندسان داخلی

مدیر پروژه خط ۲ قطار شهری کرج از ادامه اجرای این پروژه بزرگ با وجود چالش‌های اداری و مالی خبر داد و گفت: این خط با تکیه بر توان مهندسی داخلی، بومی‌سازی تجهیزات و پیشرفت نیمه‌کاره، گامی مهم در توسعه پایدار شهر کرج به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، محمدجواد رستمی مدیر پروژه خط ۲ قطار شهری کرج صبح امروز در جمع خبرنگاران  با اشاره به طول ۲۷ کیلومتری این مسیر اظهار کرد: این خط از کمالشهر آغاز شده و پس از عبور از نقاط پررفت‌وآمد شهر، تا شهرستان ملارد امتداد می‌یابد، اما جدایی فردیس از کرج و تغییرات تقسیمات جغرافیایی، ادامه مسیر از ایستگاه شهید سلطانی تا ملارد را با چالش‌هایی روبه‌رو کرده است.

وی با تأکید بر آمادگی کامل شرکت سابیر برای اجرای فاز دوم گفت: به محض دریافت ابلاغ رسمی، عملیات اجرایی ادامه مسیر آغاز خواهد شد. به گفته رستمی، یکی از عوامل کلیدی پیشبرد پروژه، تأمین مستمر نقدینگی است.

وی ادامه داد: در همین راستا جریان نقدینگی در سال گذشته ماهانه به ۲۶۲ میلیارد تومان رسیده و با رویکرد جدید مدیریت شهری، این منابع بر اساس اولویت‌های پروژه تخصیص می‌یابد.

رستمی افزود: راه‌اندازی بخش چهارراه طالقانی تا ۴۵ متری گلشهر، به عنوان نخستین اولویت، در اسفند ۱۴۰۱ محقق شد و ایستگاه شهید سلطانی نیز آماده بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: در گام بعدی، عملیات اجرایی به‌سوی ایستگاه حصارک هدایت خواهد شد.

این پروژه در قالب قرارداد EPC (طرح و ساخت) اجرا می‌شود که بر اساس آن، شرکت سابیر مسئول طراحی و اجرای کامل است. رستمی اعلام کرد: بیش از ۶۰ درصد طراحی فنی و مهندسی تجهیزات پروژه، در داخل کشور و توسط متخصصان شهر کرج انجام شده که این امر وابستگی خارجی را به حداقل رسانده است.

مدیر پروژه خط ۲ با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصدی پروژه اظهار کرد: هر یک درصد پیشرفت، معادل ۳۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

وی همچنین تأکید کرد: تأمین ناوگان بر عهده دولت است و در صورت تحقق، امکان جابه‌جایی شهروندان با فاصله زمانی ۱۰ دقیقه فراهم می‌شود.

وی همچنین از عملکرد بدون شکایت حقوقی شرکت سابیر در هفت سال گذشته خبر داد و گفت: در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، موفق به بومی‌سازی فناوری ریل سوم و ساخت تجهیزات نظیر پله‌برقی و سیستم پیجینگ ایستگاه‌ها شدیم؛ تجهیزاتی که قبلاً به‌طور کامل وارداتی بود.

رستمی امنیت بالای سیستم دیتای مترو کرج را نیز از ویژگی‌های مهم این پروژه دانست و گفت: این پروژه تنها یک طرح عمرانی نیست، بلکه گامی اساسی در جهت رفاه عمومی و توسعه پایدار شهر کرج است. او ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان و صبر شهروندان، به‌زودی شاهد بهره‌برداری کامل از این خط مهم باشیم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار