دولت وفاق به دنبال توسعه تعلیم و تربیت است

به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، روز شنبه در آیین زنگ سپاس معلم در مدارس استان با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه معلم در هر ساختار و کشوری گفت: معلمان نباید دغدغهای به جز علم آموزی به دانشآموزان داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: توسعه همه جانبه کشور همگام با توسعه علمی کشور است و باید زمینهای فراهم شود تا معلمان بدون دغدغههای حاشیهای به آموزش دانشآموزان بپردازند تا توسعه علمی و همه جانبه کشور فراهم شود.
وی اظهار داشت: در دولت وفاق مدیریت ارشد استان و مسوولان به دنبال توسعه کیفی نظام تعلیم و تربیت و توسعه کمی فضاهای آموزشی در راستای تحقق برنامههای آموزش و پررش و ارتقا جایگاه این نظام هستند.
به گفته وی، در دولت چهاردهم به صورت ویژه و کاربردی به توسعه آموزش و پرورش و حمایت از مجموعه معلمان فرهیخته تاکید شده است و رفع مطالبات فرهنگیان و همچنین توسعه فضاهای آموزشی مورد تاکید قرار گرفته است.
ارژنگ افزود: با تمرکز بر نظام تعلیم و تربیت، رشد و تعالی جامعه و انسان فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به کسب توفیقها و موفقیتهای مختلف در سطح کشور اظهار داشت: توفیقات امروز مرهون تلاش معلمان است و میطلبد رفع دغدغه و مشکلات معلمان در اولویت کار مسوولان قرار گیرد.
توسعه عدالت آموزشی نیاز به کار مجاهدانه و کار کارشناسانه دارد
سرپرست آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دولت چهاردهم به آموزش و پرورش و توسعه کمی و کیفی این نظام و همچنین فضاهای آموزشی توجه ویژه شده است گفت: توسعه عدالت آموزشی نیاز به کار مجاهدانه و کار کارشناسانه دارد.
بهمن خدادادی افزود: امروز در حوزه عدالت کیفی وضعیت مناسب نداریم و به یک برنامه علمی و کارشناسانه برای عدالت آموزشی نیاز است تا نظام تعلیم و تربیت در جامعه به عنوان اولویت قرار گیرد.
وی اظهار داشت: معلمان بزرگترین چراغ و نور هدایت هستند و تنها یک آموزگار نیست، بلکه پرورشدهنده روحها نسل آینده کشور هستند.
هشت معلم نمونه استانی در چهارمحال و بختیاری انتخاب شدند
سرپرست آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: درسالجاری بر اساس ارزیابی انجام شده، هشت معلم نمونه استانی و ۲ معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.
به گفته وی، برای انتخاب معلم نمونه یکهزار و ۶۵۲ مدرسه فرایند انتخاب معلم نمونه را انجام دادند.
خدادادی افزود: در فرایند انتخاب معلم نمونه ۹هزار و ۶۵۳ معلم شرکت کردند که یکهزار و ۲۵۲ معلم به مرحله منطقهای ۱۲۲ معلم به مرحله استانی و هشت به مرحله کشوری راه یافته است.