
تولیدکنندگان تلاش کنند تا به استانداردهای جهانی نزدیک شوند
مجید نامی، رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو گفت: نکتهای که در بحث کیفیت و میزان تولید در داخل کشور در چند سال اخیر رخ داده است، باعث شده که در بخشهای مختلف داخلی تمایل به استفاده از منسوجات و پارچههای داخلی افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: تحریمها و مشکلات بینالمللی که در زمینه انتقال ارز و واردات وجود دارد، برای اینکه ما بتوانیم فرصت خوبی را داشته باشیم به این قضیه دامن زده است تا در داخل کشور از نظر کیفی رشد داشته باشیم.
نامی افزود: البته مسلما جای رشد وجود دارد و این نکته را تولیدکنندههای ما باید درنظر داشته باشند که در زمینههای مختلف کیفی تلاش کنند تا به استانداردهای جهانی نزدیکتر شوند و به خواست مشتریان و مصرفکننده نزدیک شوند.
وی اظهار کرد: مسلما در نمایشگاهی که قرار است برگزر شود و با مراجعه و بازدید مصرفکنندگان نهایی، این مسئله بیشتر برای تولیدکنندهها مشخص میشود که با چه کیفیت و مشخصاتی باید محصولات خود را تولید کنند.
نامی عنوان کرد: کمکی که این نمایشگاه در زمینه نیازسنجی بازار میکند، افزایش رشد کیفی است. این رشد کیفی باعث میشود مخاطبان ما در کشورهای همسایه، تمایل بیشتری به همکاری با ایران داشته باشد.
رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک اضافه کرد: کمااینکه هیئتهای تجاری که در سالهای گذشته برای بازدید از نمایشگاهها داشتیم، برای خرید از تولیدکنندگان داخلی بسیار علاقمند شدند؛ بخصوصی کشور روسیه که بازار بزرگی دارد و علاوه بر آن مشکلاتی نیز در زمینه تحریمها و واردات دارد که باعث علاقمندی این کشور به همکاری با تولیدکنندگان ایرانی میشود.
نامی عنوان کرد: کشورهای همسایه ما نیز غیر از پاکستان و ترکیه، علاقمند هستند که با ما کار کنند و فعالیتهایی هم در غالب بازدید از نمایشگاهها و تولیدکنندگان داخلی انجام شده است.
رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک درخصوص امضای تفاهمنامه با کشورهای مختلف گفت: از سال گذشته ما حداقل سه تفاهمنامه با بخشهای مختلف روسیه امضا کردیم و خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه درحال رخ دادن است؛ مسلما این فعالیتها ادامه خواهد داشت و تمایل برقراری ارتباطات تجاری در سطح بالای مسئولین کشورهای همسایه بخصوص اوراسیا شکل گرفته است.
نامی افزود: اگر صادرات بخش نساجی و پوشاک کشور را درنظر داشته باشیم، عمدتا به کشورهای اوراسیا، عراق، افغانستان و کشورهای همسایه خود بوده است؛ بنابراین بیشتر تمرکز برای دعوت هیئتهای تجاری نیز برای همین بازارهای هدف بوده است.
وی اظهار داشت: البته صادرات ما به کشورهای اروپا و آمریکا وجود داشته و درحال حاضر هم بصورت غیرمستقیم در حجم کمتری درحال انجام شدن است ولی مسلما با رفع تحریمها و باز شدن فضلی اقتصاد کشور، دوباره میتوانیم به بازارهایی که قبلا داشتیم دست پیدا کنیم.
رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک در پایان گفت: با ورود هیئتهای روسی به این نمایشگاه نیز، برنامه امضای تفاهمنامه برای همکاری وجود دارد.