۹۵ درصد خانوارهای هفت دهک اول سیستان و بلوچستان کالابرگ دریافت کردند

به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، مهدی حسینی روز شنبه، گفت: امید است بتوانیم خدماتی که دولت به مردم ارائه میدهد را بهصورت شفاف به جامعه هدف برسانیم.
وی به سه طرح مهم که در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان قرار دارد، اشاره کرد و گفت: این طرح ها شامل کالابرگ، «یسنا» مربوط به مادران باردار و دارای فرزند زیر ۲ سال و «حمایت از کودکان زیر پنج سال» است.
حسینی بیان کرد: در طرح حمایت از کودکان زیر پنج سال دارای سوء تغذیه که از شهریور ۱۴۰۳ شروع شد بیش از ۱۸۰ هزار مادر باردار یا دارای کودک زیر ۲ سال مورد حمایت قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه اعتبار حمایتی از این خانوارها ابتدای امسال نیز شارژ شد، ادامه داد: کودکان زیر پنج سال دارای سوء تغذیه در سال ۱۴۰۲، در هفت نوبت و در سال گذشته در ۱۱ مرحله مورد حمایت قرار گرفتند و تعداد جامعه هدف در سال ۱۴۰۲ از ۱۹ هزار و ۳۰۶ کودک به ۳۱ هزار و ۲۷۵ کودک در سال گذشته با ۶۲ درصد رشد رسید.
وی همچنین به روند پیگیری اعتبار از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: این اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری شده است و همه کارتهای الکترونیکی سرپرست خانوارها قابلیت استفاده از آن را دارند.
معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از بهمن سال گذشته که طرح کالابرگ آغاز شد، بیش از ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۵۹۰ تراکنش توسط بیش از ۷۹۰ هزار سرپرست خانوار با رقمی بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال برای سرپرستان خانوار هفت دهک اول، شارژ اعتبار انجام شد.
حسینی گفت: در این سه طرح برای هر خانوار سیستان و بلوچستانی از دهکهای یک تا هفت به جز رایانه نقدی بهطور میانگین حدود ۳۵ میلیون ریال در سه ماه گذشته به سبد معیشت آنها کمک شده است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت روز ارتباطات و روابط عمومی، افزود: ۲۷ اردیبهشت فرصتی ارزشمند برای ارج نهادن به تلاشهای بیوقفه فعالان این عرصه است، این افراد با تعهد، تخصص و خلاقیت، نقشی بیبدیل در تقویت پیوند میان مردم و دستگاههای اجرایی ایفا میکنند.
وی بر لزوم توجه به نیازها و انتظارات مخاطبان تأکید کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم تا ارتباطات مؤثر و دوطرفه برقرار کنیم، روابط عمومی بهعنوان قلب تپنده نظام اطلاعرسانی و پل ارتباطی میان سازمانها و جامعه با توزیع عادلانه اطلاعات، شفافسازی و تنویر افکار عمومی، بستری برای توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراهم میآورد.