آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۸۳۷۵۳

تامین کالا‌های اساسی پایتخت نشینان در شرایط بحرانی

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: لایحه راه‌اندازی شرکت بازرگانی تامین کننده کالا‌های اساسی در شرایط بحرانی به زودی به شورای شهر تهران جهت بررسی ارسال می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی بختیاری‌زاده، با اشاره به تصویب لایحه تاب‌آوری شهر تهران در شرایط بحرانی که در هفته گذشته در صحن علنی شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت، گفت: بر همین اساس سازمان مدیریت میادین مکلف شد تا لایحه تاسیس یک شرکت بازرگانی تامین کننده کالا‌های اساسی و مورد نیاز شهروندان تهرانی را در شرایط بحرانی جهت بررسی و تصویب به شورای شهر ارائه دهد.

وی افزود: با توجه به تاثیر سازمان میادین در تامین مایحتاج و کالا‌های مورد نیاز مردم که در جنگ ۱۲ روزه به صورت محسوس مشاهده شد، از سوی اعضای شورای شهر در جلسه علنی هفته گذشته پیشنهاد شد تا لایحه راه‌اندازی این شرکت از سوی سازمان مدیریت میادین به شورای شهر ارائه شود که به زودی این لایحه برای بررسی در اختیار اعضای شورای شهر قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این شرکت تامین بهتر و سریع‌تر کالا‌های اساسی در زمان‌های مورد نیاز و توزیع آن در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار شهر تهران است. خوشبختانه این ایده از سوی اعضای شورای شهر تهران مورد استقبال قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این لایحه از سوی سازمان آماده شده و به زودی به شورای شهر تهران ارئه می‌شود؛ بیان کرد: این اقدام گام مثبتی در راستای تامین مایحتاج مردم و کالا‌های اساسی توسط سازمان مدیریت میادین در شرایط بحرانی است.

بختیاری‌زاده درباره ویژگی‌های این شرکت بازرگانی یادآور شد: با توجه به اینکه رسالت سازمان میادین، توزیع کالا است؛ اما با توجه به اینکه امکان دارد نهاد‌های متولی نتوانند به درستی تامین کالا‌های ضروری و اساسی را در شرایط بحرانی انجام دهند، در نتیجه راه‌اندازی این شرکت در امر زنجیره تامین یک تسریع کننده محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مزیت‌های راه‌اندازی این شرکت سرعت بخشیدن به معاملات بازرگانی خواهد بود، تاکید کرد: گاهی اوقات برای تامین مایحتاج مردم نیاز به واردات است و یا در ساماندهی عرضه محصولات در بازار‌های جهانی نیز می‌تواند در امر صادرات نیز برنامه‌ریزی داشته باشد، اما مهمترین وظیفه این شرکت بازرگانی تامین کالا‌های مورد نیاز بازار‌های داخلی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در پایان گفت: در مجموع شرکت بازرگانی تامین کننده کالا‌های اساسی موظف به تامین محصولات مورد نیاز بازار‌های میوه و تره‌بار از کالا‌های اساسی گرفته تا محصولات پروتئینی، میوه، سبزیجات و فرنگیجات است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار